1

Onderwerp: nieuw marsepein volgens lubecker methode

Hallo,

Nou net weer veel te veel gekocht bij bouwhuis maar nu krijg ik een briefje mee van nieuw marsepein bereid volgens de lubecker methode iemand al ervaring??
Het beloofte  een intensere amandelsmaak te hebben. en erg rekbaar te zijn wardoor het dus minder snel scheurt en minder snel droog. Ik ben benieuwd of iemand het al kent.

2

Re: nieuw marsepein volgens lubecker methode

ik ken het product en het is idd lekkerder en fijner om mee te werken. de winkel in deventer verkoopt het al een tijdje

3

ik werk normaal met fondant maar werkt dit fijner ?

4

tja het is niet te vergelijken eigenlijk. Ik vind het lastiger om met 100% marsepein mooi te smoothen omdat het wat plakkerig blijft.
Mijn voorkeur heeft de 50/50 mix van beiden. Dan krijg je van beiden de beste eigenschappen qua smaak, structuur ed. Ook krijg je door het mixen mooiere randen omdat de haarscheurtjes dan wegblijven. Heb eigenlijk nog nooit 100%marsepein bekleed. Altijd 50/50 of 100% satinice (omdat het zo lekker foolproof is)

Probeer het uit zou ik zeggen, het is echt ieder zijn eigen voorkeur.

5

Marsepein volgens de lubecker methode is niet nieuw hoor. Voor zover ik weet wordt Zeelandia ook volgens de lubecker methode bereid.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Klopt, Zeelandia is ook op basis van de Lubecker methode.  :Y

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

7

Dr bestaat toch bijna geen marsepein die via de koude methode gemaakt is?

8

kaatjuh schreef:

tja het is niet te vergelijken eigenlijk. Ik vind het lastiger om met 100% marsepein mooi te smoothen omdat het wat plakkerig blijft.
Mijn voorkeur heeft de 50/50 mix van beiden. Dan krijg je van beiden de beste eigenschappen qua smaak, structuur ed. Ook krijg je door het mixen mooiere randen omdat de haarscheurtjes dan wegblijven. Heb eigenlijk nog nooit 100%marsepein bekleed. Altijd 50/50 of 100% satinice (omdat het zo lekker foolproof is)

Probeer het uit zou ik zeggen, het is echt ieder zijn eigen voorkeur.

Ik bekleed het liefst met Zeelandia marsepein en krijg dat altijd prima glad gesmootherd  :Y

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties