Re: tweemaal klassiek met stipjes! pioenroos, stencil, en een picknick...
Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes!!
![]()
@ Anneke: Ja klopt, die is op draad!
@ Movado: ik vond het stencillen best meevallen idd! dusten gaat iets minder snel dan met icing, en je hebt natuurlijk dan geen relief erin, maar werkt allebei even makkelijk vond ik. Na uitproberen van verschillende manieren blijkt insmeren van stencil met heeeel klein beetje crisco het makkelijkste te zijn. Dan blijft ie goed op je taart liggen... En als je gaat dusten, daarna ook nog even over je stencil heen insmeren, zodat de taart 'plakt'...
@ taarterataaa: gelukkig is daar al een how to van!
Carien heeft die gemaakt! zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=146717
@ Dorien30: ik geef nog geen workshops, maar het wordt wel vaak aan me gevraagd, en het lijkt me hartstikke leuk om te doen! Dus als ik proefkonijnen zoek, zal ik je dan mailen?
![]()
@ party-treats: Een heeeele fijne camera (Canon EOS 550D) met een super lens! Het ziet eruit als een dingetje van niks, kost ook relatief weinig (de lens dus he?) en je kan er niet eens mee zoomen... Het is de Canon EF 50mm 1.8, en die 1.8 is het goedbewaarde geheim! laag diafragmagetal (1.8) = groot diafragma mogelijk = kleine scherptediepte mogelijk = vage voor- en achtergronden = mooie foto!
En ik heb ook nog een daglichtlamp met softbox, dat geeft een super belichting! O ja, en dan ontwikkel ik de foto's ook nog met Lightroom, ik vrees dat fotografie ook zo'n hobby is, die een beetje uit de hand is gelopen...
![]()
![]()
Moest wel lachen toen ik je fanatieke mailtje las. Ik ga er al vast voor sparen.LOL heel erg bedankt voor de tips