1

Onderwerp: rolling pin

Hoi,
ik heb een tijdje geleden een rolling pin gekocht. Deze vind ik eigenlijk helemaal niet fijn om te gebruiken voor het uitrollen van de marsepein/fondant om te bekleden. Voor de kleinere dingen is ie prima.

Hoe lossen jullie dit op? Of ligt het gewoon aan mij en gebruik ik m verkeerd ofzoiets? alsvast bedankt!

Het is deze rolling pin:
kookwinkel.nl/#43733

groetjes, Vivian

2

Re: rolling pin

Ik heb zelf een 50 cm rolling pin voor het uitrollen van marsepein waarmee ik de taart ga bekleden. Een kleine lijkt me daarvoor inderdaad helemaal niet fijn!

Voor de kleine dingen waar je de taart mee gaat decoreren is een kleine juist heel fijn!

Wellicht toch een grotere voor de grote werk?

3

zorg ervoor dat als je grote stukken uitrolt dat je er genoeg poedersuiker onder doet. anders gaat het rollen echt heel zwaar en kom je niet vooruit. Voor kleine decoraties ed is deze erg geschikt, voor uitrollen van grote stukken is hij aan de kleine kant....
Ik heb zelf de grote en kleine uit de shop van wilton en vind ze super.

4

misschien niet helemaal duidelijk, maar ik vind m vooral niet fijn omdat ik hem nergens echt kan vasthouden tijdens het rollen. Dit lijdt tot veel frustraties!

groetjes, Vivian

5

VDL26 schreef:

misschien niet helemaal duidelijk, maar ik vind m vooral niet fijn omdat ik hem nergens echt kan vasthouden tijdens het rollen. Dit lijdt tot veel frustraties!

Je hoeft hem ook niet echt vast te houden, je rolt hem gewoon heen en weer. Ik doe dat gewoon met open handen en dan heen en weer rollen.
En met grote stukken die ik rol met mijn 50 cm pin pak ik hem wel op gegeven moment vast en kan je hem zo 'schuiven' over het marsepein in plaats van rollen.