1

Onderwerp: flowerpaste stug?

ik heb net flowerpaste 2 gemaakt van de recepten. schijnt voor mooie fijne bloemen te moeten zorgen? maar het is zo stug, krijg het niet dun uitgerolt, waardoor het dus dikke bloemblaadjes worden, frillen gaat ook bijna niet omdat het bijna gelijk terug veert in zoals het was

is er een truc om het mooi soepel en dun uit te rollen is?

het is ook de eerste x dat ik met flowerpaste werk, dus geen idee hoe het aan hoort te voelen hoor  :o

oja, ook plakt het niet echt met water aan elkaar, klopt dat?

ik wil het graag gebruiken voor een bruidstaart, omdat fondant en tylose natuurlijk best snel breekt bij de dunne bloemblaadjes

2

Re: flowerpaste stug?

ik lees even mee :)

groetjes, Vivian

3

ik heb in het begin ook flowerpaste 2 gemaakt en had de zelfde problemen, toen mexican paste 2 gemengd met fondant gaat veel beter en krijg je ook dun uitgerold.

nu gebruik ik satin ice gumpaste gemengd met fondant of alleen gumpaste, geen een problemen meer.

4

kan je de satin ice gumpaste wel makkelijk dun uitrollen? ik heb die van wilton wel is geprobeerd, maar dat was ook niks :s

5

Ik rol de gumpaste van SI flinterdun uit, zo ongeveer de dikte van een A4 velletje papier. Werkt prima....  :Y

6

yep vind van wel,
zie mijn peony in mijn album (website)

Ik maak ook altijd flowerpaste 2 en die kan ik heel erg dun uitrollen en blijft wel aan elkaar plakken met water. Ik moet zeggen weet niet zo wat je anders gedaan hebt.

8

Denk dat dit heel persoonlijk is... hier vind ik namelijk die SI helemaal niets :nooo  maar wilton geweldig :Y

9

Saskia mv Lisa schreef:

Ik maak ook altijd flowerpaste 2 en die kan ik heel erg dun uitrollen en blijft wel aan elkaar plakken met water. Ik moet zeggen weet niet zo wat je anders gedaan hebt.

vraag me af wat ik dan verkeerd gedaan heb... bij mij is het zo strechy dat wanneer ik het dunner probeer uit te rollen, dat het gelijk weer terugveert  :grr:

10

Mientjuh2 schreef:

Denk dat dit heel persoonlijk is... hier vind ik namelijk die SI helemaal niets :nooo  maar wilton geweldig :Y

Ik moet het wellicht ánders zeggen: ik vind Wilton prima maar SI ook (die laatste heb ik nu in gebruik).

11 Laatst bewerkt door Saskia mv Lisa (11-07-2012 14:28)

IMadeCake schreef:
Saskia mv Lisa schreef:

vraag me af wat ik dan verkeerd gedaan heb... bij mij is het zo strechy dat wanneer ik het dunner probeer uit te rollen, dat het gelijk weer terugveert  :grr:

Kneed je het voor gebruik nog door? Zo ja misschien iets langer.

12

Ik werk altijd met squires kitchen. Lekkerekan en klare pasta die je heel dun kunt uitrollen en je hoeft er niets bij te doen.

groetjes madhuri