1

Onderwerp: Macarons: amandelmeel

Vandaag heb ik voor het eerst macarons gemaakt nadat ik het boek  I love macarons voor mijn verjaardag heb gehad.

Vanmorgen naar de winkel geweest en amandelmeel gehaald.
Nu verbaade het me dat er een heel potje in ging voor het basisrecept.

Ik vond het potje van Funcakes erg prijzig en nu heb ik 48 macarons ervoor.  Heerlijk hoor... maar dit kan toch wel goedkoper?
Kun je ergens goedkoper amandelmeel krijgen?  (hoeft dus niet perse funcakes te zijn) Of eventueel in een grotere verpakking?

2

Re: Macarons: amandelmeel

op de zwarte markt
of turkse toko's

sligro

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Turkse toko's en zwarte markt kennen we hier op het platteland niet. En ik zou er ook echt geen weten te vinden.  :x

Sligro kun je alleen heen als je bedrijf bent toch? Helaas...

4

In Duitsland is het heel veel goedkoper
Kijk hier maar eens: klikje
ik ben op het moment in Hardenberg op vakantie en ga een dezer dagen ook een kilotje meenemen van net over de grens

Ik weet nit waar jufjeA ergens woont, anders zou ik misschien wat extra mee kunnen nemen

Groetjes, john.

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

5

John, wat goed.  Dat wist ik niet.  Mijn familie woont in Duitsland, maar helaas ga ik niet of komen zij niet binnenkort deze kant op.

Ik rijd bijna elke week of om de week langs rotterdam.  Dus wil heb best bij je ophalen?  (als het maar niet de stad in is, want ben een angsthaas in het verkeer in de stad)

6

JufjeA heeft mail, geen amandelmail ;)  :lol:

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

7

En amandelmeel kun je goed invriezen, mss ook wel een goed idee ?

Christine.

Bij natuurvoedingswinkels. Te koop per kilo en per 100 gram. Hier op het platteland hebben ze zo'n winkel  :Y

Twee keer knippen, nog te kort.

100 gram bij de tuinen..

maar of dat goedkoper is (vermoed het niet)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

10

Helaas kennen we hier de winkels niet en moeten we ver gaan voor bijzondere winkels.  Dus ik moet binnenkort maar eens de grote steden opzoeken ben ik bang.  Gelukkig werkt amandelmail ook ;)

11

Zit er misschien een ambachtelijke molen bij je in de buurt? Zo eentje waar ze ook meel en zo verkopen. Ik koop altijd amandelmeel bij de molen:

12

Misschien is een ambachtelijke molen nog een idee. Er zijn best veel molens, maar of er één is die producten verkoopt?  Ik ga gewoon even op zoek.

13

In België vind je dit gemakkelijker. Ik koop altijd een zak van een kilo, omdat ik het toch vaak gebruik. In de Hanos betaal je voor een kilo €11 denk ik, maar ik heb ondertussen een plaats gevonden (maalderij waar ze veel broodmelen en bakmateriaal verkopen) waar je het al kunt krijgen voor €7 per kilo. Ik neem aan dat Hasselt veel te ver is voor je, maar dan heb je een idee van wat het kan kosten.

14

Ik wordt zo wel nieuwsgierig waar dat platteland is. Hier op het dorp zijn namelij helemaal geen winkels en toch vindt ik het binnen 20 minuten rijden.
Webshop, de tuinen, welkoop, toko, taartwinkel....

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

15

We hebben hier allemaal kleine winkels zoals Hema etc. in de buurt, zodoende kom ik echt nooit in de grote stad.  En qua kilometers is het niet zover, maar reistijd is wel lang om zomaar even heen te rijden.

16

keukentje schreef:

En amandelmeel kun je goed invriezen, mss ook wel een goed idee ?

Zeker een goed idee. Wist ik nog niet.

17

Waar is hier? Misschien kan iemand uit de buurt je helpen (mits we mogen weten waar je woont ;) )

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

18

sam schreef:

In België vind je dit gemakkelijker. Ik koop altijd een zak van een kilo, omdat ik het toch vaak gebruik. In de Hanos betaal je voor een kilo €11 denk ik, maar ik heb ondertussen een plaats gevonden (maalderij waar ze veel broodmelen en bakmateriaal verkopen) waar je het al kunt krijgen voor €7 per kilo. Ik neem aan dat Hasselt veel te ver is voor je, maar dan heb je een idee van wat het kan kosten.

Zeker goed om te weten dat als ik ooit misschien een keer in Belgie ben, daar langs zou kunnen.

19

Ben in Duitsland geweest maar de Edeka supermarkt waar wij waren had slechts een pond in de schappen.
Het huismerk kostte daar 1euro per zakje van 100 gram
Die van dr oetker was twee keer zo duur dus die heb ik laten liggen.
Bij de aldi en de lidl hadden ze alleen hele amandelen met schilletjes

Volgende week doe ik nog wel een poging wat meer te bemachtigen

20

Ik koop altijd hele amandelen met schil, blancheren, velletje eraf, drogen laten en malen met zo'n hakmolentje bij mijn staafmixer.

In Duitsland zijn de amandelen verreweg het goedkoopst, maar daar kom ik niet vaak.
Turkse winkels hebben ze ook wel iets goedkoper dan de supermarkt,

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

21

Thanks, John voor de moeite.

Vriendin is bij de tuinen wezen kijken maar daar verkopen ze het de komende maand zeker niet. (productiefout)

22

JPS schreef:

Ben in Duitsland geweest maar de Edeka supermarkt waar wij waren had slechts een pond in de schappen.
Het huismerk kostte daar 1euro per zakje van 100 gram
Die van dr oetker was twee keer zo duur dus die heb ik laten liggen.
Bij de aldi en de lidl hadden ze alleen hele amandelen met schilletjes

Volgende week doe ik nog wel een poging wat meer te bemachtigen

Rewe heeft het ook wel, misschien ook in de buurt.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

23

@mamski, bedankt voor de tip, zal eens kijken of er ook een in de buurt zit.

24 Laatst bewerkt door ireen123 (14-07-2012 13:16)

Rewe en Real hebben de beste kwaliteit.
Mooi fijn amandelmeel zonder klonters

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

25

We zijn in een mega supermarkt geweest (kaufland) en heb daar amandelmeel gevonden voor 65 eurocent per zakje van 100 gram.
De cassiere keek wel een beetje vreemd op van 15 zakjes meel hi hi

jufjeA heeft dus amandelmeelmail :lol:

Gr,
John