1

Onderwerp: Hoe maak je een vogel kooi topper ! Hoe to ?

De titel zegt het al ! Ik zie wel eens op foto's zo mooi fijn vogen kooitje als topper ! Hoe zouden die gemaakt zijn of hebben mensen en site hoe die uitgelegd word ?

2

Re: Hoe maak je een vogel kooi topper ! Hoe to ?

Haihai,

ik kan je niet helpen aan een how to, maar je staat bij het verkeerde kopje, ik meld je en dan wordt je verplaatst  ;) Je kan in de sticky's bovenaan de rubrieken lezen wat er 'thuishoort' in die rubriek!  :thumb:

Heb je al bij de how to rubriek hier op het forum gezocht? En misschien als je googlet op 'how to bird cage cake topper royal icing' ofzo  :D

Groetjes, Monique

3

Move to ~> decoreren

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Hoi,

Je maakt het van fondant met tylose.
Ik gebruik een jampot die helemaal recht is (bovenkant even smal als onderkant).
Je bekleed deze even met huishoudfolie.

Leg bovenop de jampot een uitgestoken rondje fondant.

Vervolgens rol je je fondant niet te dun uit en snij je er repen van voor de tralies. Deze leg je voorzichtig langs de jampot omhoog  (bovenop afsnijden).
Ga door tot alle tralies rondom zitten, zorg dat ze op het rondje van fondant vastgeplakt zitten met tylose.
Als laatste zet je weer een rondje fondant bovenop het mooi af te werken.

Daarna snij je een bredere reep (evt met sierrand) voor de onderrand. Je smeert de stukjes tralies waar de reep tegenaan moet komen in met tylose en je plakt de reep rondom vast (niet te strak tegen de jampot).
Daarna snij je een reep voor middenop de tralies en plakt deze op dezelfde manier vast als je brede reep aan de onderkant.

Goed laten drogen (minstens 4 dagen doe ik zelf) en dan voorzichtig omhoog halen van de pot af.

Veel succes!

Groetjes, Cotie. www.datverdienteentaartje.nl
Ik geef ook workshop's in Dordrecht!

5

Bedankt co voor het delen. ik heb even meegelzen maar ik ga het zo eens proberen! :thumb:

Zonder taart geen feest!

6

waauw geweldig, ga ik ook eens proberen!! :thumb:

Heb je een foto Co. !

Thanx hoor

8

Hoi Hairdresser,

Ik heb geen stap voor stap how to, maar foto's van mijn taarten met vogelkooitje staan op mijn website www.datverdienteentaartje.nl

9

Bedankt voor de duidelijke uitleg :)

10

Hoi co, bedankt voor de uitleg, erg duidelijk. Ga het een keertje proberen

11

Co schreef:

Hoi Hairdresser,

Ik heb geen stap voor stap how to, maar foto's van mijn taarten met vogelkooitje staan op mijn website www.datverdienteentaartje.nl

Ik heb gekeken maar kan hem helaas niet vinden :o waar moet ik zoeken :think:

Het leven is een feestje maar je moet wel  zelf de slinger ophangen!!!!!!!!!!
Opbouwende kritiek is altijd welkom

12

Bij de galerij > kindertaarten.
Daar staat het kooitje bovenop een roze stapeltaart, helemaal naar onder in de kindertaarten galerij staat er ook nog een lichtblauwe stapeltaart met vogelkooitje bovenop.

Vergeet trouwens niet om fondant van Bakels te gebruiken (Pettinice) die hard goed uit.

13

Of fondant met tylose erdoor. Dat kan toch ook?

http://i303.photobucket.com/albums/nn146/momhairy/979d041e.jpg
Hij is van een mede forum bakster hier en ze heeft wel uit gelegd hoe een beetje maar ze had betover een glas doen heen ! Maar zo krijg je toch geen mooi ronde boven kant ?

Wil hem zo graag maken ... Wie weet hoe !!

http://i303.photobucket.com/albums/nn146/momhairy/979d041e.jpg

16

ik heb wel een longdrinkglas hier in de kast staan met deze vorm. Als je goed kijkt heeft hij wel een platte bovenkant, het glas is wel mooi afgewerkt en heeft dus geen scherpe overgang. Het plakje fondant ligt dan bovenop het glas en de stijlen van de kooi liggen er overheen.

Denk ff zoeken. weet niet meer waar mijne vandaan komen, maar waarschijnlijk blokker of xenos, want daar koop ik meestal aangezien er hier nogal wat glazen sneuvelen. Ik wilde een foto voor je maken, maar kan het glas (de enige die nog over was) niet meer vinden... Zal ook wel in de glasbak liggen dan misschien....

Thanx ! Heb je wel een foto van jou kooitje ?

18

Heb net een ander topic geupped... dat was helaas dus het verkeerde topic.
Hier ook dan even t linkje, bericht 84 staat een uitleg
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 37&p=4

19

De rubriek Sjablonen, Patronen & How-to's is voor het plaatsen van zelfgemaakte how-to's..........niet voor het vragen ernaar (zie ook de sticky)

[MOVE] -> decoreren

20

Mooi is 't ie geworden!!
Mag ik vragen met welke pot of wat dan ook je dit hebt gedaan? Deze is wel mooier vind ik, dan zo'n hele rechte.

En heb je de tralies met de sugergun gedaan? Ik krijg dat er nl. nooit uitgeperst met fondant...

21

Ik zie nu dat je hierover al een topic had lopen?

Ga ze dan maar samenvoegen...........

Thanx