1

Onderwerp: Even voorstellen, suikervrije marsepeinentaart bakker

Hallo allemaal,

Ik ben Simba, en bak al jaren de "gewone" taarten, zoals apeltaart, boterksoek, cake's etc. Wel altijd bak ik altijd met ruwe rietsuiker ivm de allergie van mijn man voor gewone suiker.
Ik gebruik dan ook nooit de kantenklare mixen.

Nu ben ik begonnen met de marsepeinen taarten. En het gaat goed!
De eerste was een marsepeinen draak
Ook hier weer alles suikervrij, zowel de marsepein, de botercreme als de biscuitdeeg. Erg lekker allemaal alleen zit ik nog een beetje te stoeien met welke bakvormen ik moet gebruiken. Ik kan nu bijvoorbeeld een bolvorm van 2 liter kopen, maar is deze niet veel te groot?? Voor hoeveel personen is zoiets?

Hebben jullie vragen over suikervrij gebak maken, mail gerust!

2

Re: Even voorstellen, suikervrije marsepeinentaart bakker

Welkom op dit leuke (bepaald niet suikervrije :o ) forum ;)

Ik ben errug benieuwd naar je suikervrije marsepein :Y

De blanda 20cm heeft een inhoud van 1,9ltr en staat voor 11 personen, dus niet supergroot hoor :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Hoi Carien,

Suikervrije marsepein is heel gemakkelijk, het moeilijkste is het om het te laten rusten in de koelkast  ;)

Zelf ben ik helemaal weg van "normale" marsepein maar deze vindt ik zelf ook erg lekker:
200 gram amandelpoeder
120 gram fructose
1 eiwit (of via eiwitpoeder maar dat heb ik nog niet gedaan)
beetje citroensap
Alles goed mengen totdat het een stevige compacte massa is.

Goed in vershoudfolie verpakken en minimaal 2 dagen laten rusten in de koelkast. Daarna goed om overal voor te gebruiken.

Uiteraard kan je het ook kleuren

4

:thumb: dat sla ik even op :Y

:think:  :o  hoe kom ik aan fructose :o ?

5

Bij onze gezondheidswinkel zijn zakjes fructose te koop en ook via diverse websites...maar weet niet of ik die hier zo kan melden??

6

je mag websites vermelden, maar dan niet met een link (dus zonder www ervoor) :)

7 Laatst bewerkt door sannietaartje (10-07-2012 21:34)

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum en druk overal aan het kijken, erg leuk. Ik heb ook een vraagje voor wie er antwoord op weet: wie weet een lekkere vulling met kokos? De taart is bedoeld als toetje na een indische maaltijd, dus als iemand iets anders weet wat daarbij past? Groetjes San

Ps. ik zag later pas dat dit de verkeerde plek is, ik probeer het ergens anders ;)

8

Welkom San :)
Je kunt deze vraag beter een eigen topic geven, bij bakken en vullen lijkt mij :Y , dan krijg je veel meer reacties dan hier verstopt ;) 
Je kunt ook zoeken op kokos in verschillende rubrieken (klein en fijn voor bonbons ed); bij (ingezonden) recepten staat misschien wat...
Succes :thumb: