1

Onderwerp: Lieve Willemijn, eindelijk thuis!

Afgelopen woensdag kreeg ik een fantastische aanvraag.
Een waarvoor je alles op alles zet om er tijd voor vrij te maken en een paar dagen later een mooie taart af te leveren!

Willemijn is, samen met haar zusje Yvonne, veel te vroeg geboren. Tijdens deze emotionele achtbaan hebben hun ouders met regelmaat een blog bijgehouden die wij hier thuis dagelijks (soms meerdere malen per dag) hebben gevolgd. De ups en de downs van de meiden hebben we kunnen volgen, de blijdschap bij een goede vooruitgang, de zorgen en het grote verdriet bij het overlijden van Yvonne. De gemengde gevoelens van blijdschap aan de ene kant over Willemijn die goed vooruit gaat, en het hartverscheurende verdriet en het missen van Yvonne aan de andere kant kwamen zo vanaf het scherm onze woonkamer in. Met de dag groeide het respect voor de kracht en de liefde voor hun meiden die Winnie en Robin met iedereen deelde.

De laatste tijd boekte Willemijn veel vooruitgang, en er werd gesproken over eventueel over een poosje naar huis toe gaan. Blij verrast was ik dan ook dat ik woensdag een mailtje kreeg dat Willemijn naar huis mocht! En of ik een welkom thuis taartje voor Willemijn wilde maken! NATUURLIJK!!! Ik heb hier thuis, in m’n eentje een dansje staan maken omdat ik zó blij was dat ze naar huis toe mocht! Wat een nieuws, maar ik moest mijn mond nog even dichthouden, want voor de rest van de wereld was het nog even een verrassing!

Ik heb met heel veel plezier aan dit taartje gewerkt, ik vind het nog steeds een grote eer dat ik de taart mocht maken! De reacties op de taart waren / zijn overweldigend en maken mij toch wel erg verlegen, en trots tegelijkertijd! Hij is gevuld met “Chocolat Chip Cookies” crème en een dun laagje rode vier vruchten jam. Afgesmeerd met pure chocolade ganache en bekleed met fondant!

http://www.zoetekeek.nl/wp-content/uploads/2012/07/20120709-134443.jpg

En nog een zodat je een idee hebt van de zijkant (lekker simpel ;-)) maar let even niet op de zooi, was 's ochtends om half 8 klaar en deze is "even snel" met de telefoon genomen!
http://www.zoetekeek.nl/wp-content/uploads/2012/07/20120709-134503.jpg

2

Re: Lieve Willemijn, eindelijk thuis!

Wow! wat een intens verhaal achter de taart, ontzettend goed van je dat je de kracht had deze schitterende taart te maken voor hun!
Ik heb bijna eenzelfde verhaal meegemaakt en dat gaat je niet in de koude kleren zitten...
Nogmaals super!!
Mooi dat het ook goed en leuk ontvangen werd, daar mag je trots op zijn... :thumb:

3

Ik loop al sinds zaterdag moeite te doen om niet NAAST mijn schoenen te gaan lopen! Er werd tot 2 keer toe gezegd: "de lekkerste taart die ik sinds tijden gegeten heb" en 1 iemand maakte het nog wat sterker door te zeggen "de lekkerste ooit"  :o

4

Wow Wat mooi!

Wat een flink verhaal ook, jeejte..

Je hebt een prachtige taart gemaakt!

5

Wow, wat een verhaal en een prachtige taart!

Wat een verhaal aan de ene kant blijdschap en aan de andere kant verdriet .
Maar een geweldig nieuws dat ze naar huis mocht en nu maar hopen dat het goed blijfd gaan
heb zelf een engeltje die met 27/4 weken is geboren en ik kan me dan ook heel goed in leven in de ouders

maar het is echt een super mooie taart geworden

7 Laatst bewerkt door MamaSan (10-07-2012 12:44)

Zo, wat een verhaal. Wauw, wat een taart. Heel erg mooi gemaakt!

Is de vulling zoals ik denk dat hij is: chocolat chip cookies verkruimelen en door de botercrème?

Gr.
Sandra

8 Laatst bewerkt door anouckjewel (09-07-2012 19:34)

Boehoe, ken het verhaal van haver tot gort, en nóg zit ik te janken om je samenvatting....
Hij is echt leuk geworden! En zoals ik al zei, ook ik had er alles voor aan de kant gezet!

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9 Laatst bewerkt door anouckjewel (09-07-2012 19:37)

Leoniekebuck schreef:

heb zelf een engeltje die met 27/4 weken is geboren en ik kan me dan ook heel goed in leven in de ouders

Deze ukkies zijn zelfs met 24/4 geboren.
Akelig idee eigenlijk, 5 daagjes eerder en ze hadden geen kans gekregen.
En nu zitten er twee ouders thuis met een wolk van een meid....

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10

MamaSan schreef:

Zo, wat een verhaal. Wauw, wat een taart. Heel erg mooie gemaakt!

Is de vulling zoals ik denk dat hij is: chocolat chip cookies verkruimelen en door de botercrème?

Gr.
Sandra

Heel goed gedacht wat betreft de vulling!

11

anouckjewel schreef:

Boehoe, ken het verhaal van haver tot gort, en nóg zit ik te janken om je samenvatting....
Hij is echt leuk geworden! En zoals ik al zei, ook ik had er alles voor aan de kant gezet!

Dat had iedereen gedaan denk ik ;-)
Maar ben toch blij dat ik de tijd had om 'm te maken!

12

tranen in mijn ogen! wat heftig!!

mooie taart voor een mooi moment!!

13

:thumb:

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

14

petrawb schreef:

tranen in mijn ogen! wat heftig!!

mooie taart voor een mooi moment!!

Was niet de bedoeling je aan het huilen te krijgen ;-)