1

Onderwerp: Hoe krijg ik de sierrand om de taart mooi?

Op de één of andere manier krijg ik mijn taart aan de onderkant nog steeds niet helemaal zonder scheuren dus maak ik altijd een sierrand erom heen. Maar deze lukt ook nog steeds niet goed, je ziet altijd wel waar de ander eindigd en de andere begint. Hoe krijg ze mooi aan elkaar gesloten zonder dat je een spleetje ziet? Of is het gewoon oefening baart kunst?

Re: Hoe krijg ik de sierrand om de taart mooi?

Hoi,

Ik weet niet hoe anderen het doen, maar ik zorg dat beide ( of meerdere ) stroken even breed zijn en plak ze dan net tegen elkaar aan. Beetje erop duwen en je zie niks

facebook.com/caro.taartencupcakes

3

Ik overlapt ze eerst maak dan door de overlapping een snee. Hierdoor sluiten de twee uit einde precies op elkaar aan.

4

Ik draai balletjes (even groot doordat ik met een uitstekertje steeds eenzelfde hoeveelheid fondant pak) en die leg ik om de rand. Werkt prima!

Ik doe precies wat Lcm doet als het randje niet lang genoeg is. Maar liever maak ik het randje lang genoeg, dat rol ik voorzichtig op en dan plak ik het op de taart.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

rekken de randjes niet uit bij jullie?

als ik ze oppak rekken ze nl aan de zijkant ofzo wel uit
of is hier een trucje voor?

gr

7

de randjes oprollen en dan afrollen tegen de taart aan. Werkt met een brede rand echt goed, ik doe dat altijd behalve met de parels.
Wel zorgen voor een klein beetje poederesuiker zodat het niet aan mekaar gaat plakken. Ik heb een pantykousje met poeder en die haal ik er dan heel licht overheen zodat het niet plakt maar de fondant ook niet zichtbaar onder de poedersuiker zit.

bedankt voor de goede tip

zal het proberen bij de volgende taart

gr

9

Je kunt ook oprollen met wat bakpapier (strook) ertussen. Dan plakt het ook niet aan elkaar.
Ik zorg er gewoon voor dat de naad aan de achterkant van de taart zit.  ;)

Dat is toch een TAART waard!