1

Onderwerp: Renshaw Snip & Swirl?

Hallo allemaal,

Ik maak eigenijk alleen maar taarten. Maar voor de 1e verjaardag van mijn zoontje wil ik ook graag wat cupcakes erbij maken. Nu wil ik ze niet met marsepein decoreren, maar gewoon met zo'n toef, zoals je ze ook in amerika ziet, jullie begrijpen wel wat ik bedoel haha!

Nu zag ik in de webshop Renshaw Snip & Swirl.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … -5811.html

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het echt stevig? Is het lekker?
En.. kan je het kleuren? Ik wil graag rood en blauw.. En ik gebruik altijd de kleurstoffen van Wilton.

Zoniet? Heeft iemand nog tips hoe je zelf de topping (zo heet dat denk ik haha) kan maken? Een recept?

Alvast bedankt!!

Re: Renshaw Snip & Swirl?

denk niet dat je hier mooie toeven mee krijgt hoor...  :think:
en kleuren lijkt me niet mogelijk omdat het een kant en klare zak is, maar ik kan me vergissen!
ik zou als ik jou was een toef maken van mbc met een smaakje, of gewone botercreme van de mix met een smaakje...
is heerlijk, en stevig!
en dan ee spuitzak met spuitmondje van Wilton M1 (geloof ik)

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

ik maak voor de cupcakes altijd swiss merengue botercreme, hier kan je op youtube een heel goed filmpje over vinden (alleen is het dan natuurijk buttercream) Het is wat werk, maar je krijgt satijnzachte toeven die niet zwaar en vettig zijn. Echt wel de moeite waard!

Anders misschien creamcheese topping?
Ook erg lekker, vooral op chocolade cakes.
kan ook goed op vanille als je beetje citroen toevoegt.

Ik heb geen idee hoe het pakje van je link smaakt, maar ik ben altijd een beetje huivering voor chemische vanillesmaak die je soms ik voorgefrabriceerde dingen vind.

4

Ja nu jullie het zeggen klopt dat wel. Zelf gemaakt lijkt me toch het lekkerst inderdaad!

@koekiemonster: hoe werkt dat met zo'n smaakje? Heb je bc of mbc met een smaakje? Ik zal zelf ook even zoeken hoor, maar dat wist ik niet! Thanks!

@kaatjuh: thanks! Ik ga zeker even het filmpje kijken! Je hebt helemaal gelijk over die chemische vanille!

5 Laatst bewerkt door kaatjuh (04-07-2012 12:13)

je moet het filmpje van DyanBakes hebben, heet 1:2:3 swiss meringue buttercream.

Je truc met het verwarmen is dat je goed blijft kloppen, maar niet als een idioot want dan sla je de eiwitten kapot en wordt het korrelig. Je moet het dus in beweging houden terwijl je de eiwitten met suiker mengt, maar het blijft een vloeibaar wit mengsel.
Daarna lang opkloppen en dan de roomboter erbij. Soms blijft dat bij mij lang een soepje, maar echt waar, blijf doorkloppen (soms wel bijna 10  min op middel) en ineens zie je hem schiften en daarna samenkomen. Like magic! Geduld dus.

Ik maak op smaak met patidess want die smaken vind ik geweldig en erg echt. Als je aarbei wilt dat aardbei friszuur kopen, die andere is erg zoet.

Succes! Ik weet zeker dat als je swiss mbc maakt je verkocht bent.

De verhouding is 1 2 3, ik zorg altijd dat de 3 gelijk staat aan 1 pakje roomboter, dus 250 gram. Dan heb je 82 gram eiwit, 166 FIJNE suiker en 250 roomboter. Hier kan je ruim 12 cc's mee spuiten, ook wel tot 16.
En ik maak beste toeven  :P

6

@kaatjuh heb het filmpje gezien zit er goed uit :9 ga het dus ook proberen!daarom 2 vraagjes gebruik jij verse eiwit of de poeder? en gebruik je de wilton colors om te kleuren? :D