1

Onderwerp: De eerste taart die ik maakte met rofondant.

Ik weet het een beetje hoog gegrepen als je nooit eerder met rolfondant werkte, en ik had ook nooit eerder een stapeltaart gemaakt, laat staan een biscuit.
En ik moet zeggen om het nog nooit gedaan te hebben vind ik het een geslaagde taart.

Ik kreeg het gewoon in m'n hoofd om zo iets te maken, ik had topsy turvy taarten gezien op tv en wou dat ook kunnen, maar heb het uiteindelijk gehouden bij een gewone stapeltaart.

Dit was de taart voor mijn moeders verjaardag met haar eerste kleinkind, haar hond en zichzelf erop in rolfondant.

Wat vinden jullie er van?

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/165781_1863204419969_2971553_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/165362_1863204699976_956392_n.jpg
https://fbcdn-photos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/168399_1863203899956_7487876_a.jpg

2

Re: De eerste taart die ik maakte met rofondant.

Leuk gedaan! zeker voor een eerste keer...

Als ik je een tip mag geven: :o
Als je de volgende keer foto's maakt, houdt dan de achtergrond egaal
(gewoon stevig wit karton oid erachter houden) nu zie je heel veel 'omgeving' en dat maakt het beeld 'rommelig'....

3

pinkcloud schreef:

Leuk gedaan! zeker voor een eerste keer...

Als ik je een tip mag geven: :o
Als je de volgende keer foto's maakt, houdt dan de achtergrond egaal
(gewoon stevig wit karton oid erachter houden) nu zie je heel veel 'omgeving' en dat maakt het beeld 'rommelig'....

Bedankt voor de tip, daar zal ik bij m'n volgende foto's proberen rekening mee te houden. Hihi, twaren foto's terwijl ik bezig was in de keuken.

4

Knap gedaan, Griet. Ik zie zelfs via de taart dat je moeder ook van sudoku's houdt. Zo' prestatie voor een eerste keer verdient een  :thumb:

Let's have Fun with Cakes! www.funwithcakes.be
Exclusief verdeler van de Annelies Van Tessel producten.

5

Echt super leuk gemaakt. Mijn eerste taarten zagen er ook ongeveer zo uit als het niet veel erger was maar deze is echt super mooi. Ook mooi geboetseerd

Wat vind je van rolfondant?
Welke vulling heb je gebruikt?

Wat Pinkcloud ook al schreeft een beetje neutrale achtergrond is wel mooi want het eerst wat mij opviel was de fles derft. Lekker combinatie derft en taart :lol: ...,

Veel plezier nog !! :thumb:

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

6

cupcakenl schreef:

Wat vind je van rolfondant?
Welke vulling heb je gebruikt?

Ik vond rolfondant toen eigenlijk redelijk makkelijk om mee te werken, maar dat was witte die ik zelf kleurde, gisteren een taartje proberen bekleden met voorgekleurde rolfondant, dat was vreselijk  :/  Die plakte enorm.

De vullingen waren botercreme met vers fruit, en de onderste was een chocoladebiscuit met krieken.

7

Leuk, vooral de middelste met de druivenranken erop..
Dat zal me een werk geweest zijn zeg

8

T2605 schreef:

Leuk, vooral de middelste met de druivenranken erop..
Dat zal me een werk geweest zijn zeg

Heb er een voormiddag + deel vd namiddag aan gewerkt aan de bekleding en versiering van de taart. Dus dat viel op zich wel mee, vooral veel werk om al die kleine porties icing te kleuren  :)