1

Onderwerp: Gumpaste

Ik ga een bruidstaart maken waar ik de FI filigree border bij ga gebruiken. Nu heb ik er al mee geoefend, en ik heb ontdekt dat deze border het beste werkt als ik gumpaste gebruik. Ik heb gumpaste van Satin-Ice.
Maar is dat nog wel goed te eten? Ook als het is uitgehard? Ik vind namelijk die andere gumpaste, van Wilton, heel erg vies. Ik heb de indruk dat die van SatinIce beter te eten is, maar wat is jullie mening daarover?
Is gumpaste eigenlijk wel bedoeld om te eten, of is het meer bedoeld als spul om mooie bloemen enzo te maken? (Wat dan niet voor consumptie is)

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

2

Re: Gumpaste

Toevallig heb ik net de gumpaste van Satin-Ice gekochte en geproefd.
Het is niet heel erg vies toch wil je er niet graag een hapje van nemen. Ik zie gumpaste meer als een voedselveilige manier om decoraties te maken. Er zitten dus geen giftige dingen in.

Je krijgt er niets van als je er van eet, het is dus eetbaar, maar toch is het niet de bedoeling dat je er van eet. Bovendien wordt het hard en kunnen mensen met een minder goed gebit denk ik wel hun tanden er op breken.

Tip: dingen gemaakt van gumpaste zijn wel teer, dus maak voor de zekerheid meer decoraties dan je nodig hebt.