1

Onderwerp: gumpaste word weer zacht

Ik moet volgende week een taart maken voor mijn nichtje en ik wilde er bloemetjes op doen gemaakt van gumpaste.
Echter de vorige keer dat ik iets gemaakt had van gumpaste en de taart uit de koelkast haalde was die sjaal die echt keihard was weer helemaal zacht geworden en zakte in. Mag gumpaste  niet in de koelkast??

hoe doen jullie dat dan? de taart word met slagroomvulling dus moet echt nog de koelkast in na levering.

2

Re: gumpaste word weer zacht

Heb je je taart goed afgedekt in de koelkast? Anders slaat er condens op en dan wordt de boel inderdaad weer zacht. Lastig als je een slagroomvulling hebt. Kun je de bloemen er niet los bij geven, zodat ze ze zelf kunnen plakken? Of heel kort voor vervoer erop maken? En desnoods platte bloemen... Is niet niet zo leuk, maar ingezakt zijn ze nog minder mooi.

Ik heb dit zelf nog niet gehad, maar dat was in de winter. De bloemen van gumpaste gingen toen zelfs de vriezer nog in voor een weekje, en kwamen er goed uit. Maar gisteren maakte ik van fondant iets, helemaal uitgehard en na een nachtje in de koelkast helemaal zacht...

Goed dat je het hebt uitgeprobeerd trouwens.

Tieneke

3

Het is nu ook wel heel vochtig weer, dus daar kan het ook aan liggen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik had ook cupcakes met mooie vlinders met opstaande vleugels. Ik had ze een week vantevoren gemaakt en laten drogen, maar ze waren toch helemaal gaan zakken. Zo jammer, maar met dit weer is het echt moeilijk.