1

Onderwerp: Limoncello's uit het boek van Rudolph

Vandaag weer eens lekker aan het bakken geweest. Ik ben ruim een maand thuis geweest na een operatie en wilde iets maken om morgen mee te nemen naar de zaak. Het zijn de Limoncello's geworden van Rudolph. Amandelcc's met citroencreme en gedecoreerd met Cantuccini koekjes, pijnboompitten en citroenrasp..

In één woord MJAMMMMMMM

http://img.photobucket.com/albums/v255/PocketDragon/Cupcakes/Limoncello.jpg

2 Laatst bewerkt door djehr (08-07-2012 16:34)

Re: Limoncello's uit het boek van Rudolph

Je foto kan zo het boek in! Wat zijn ze prachtig gelukt   :thumb:

wat ik mij afvroeg: ik heb nu al en paar keer iets uit het boek gemaakt en merk dat ik het recept vaak toch wat moet aanpassen.  Heb jij dat ide ook of waren ze bij jou meteen goed?  :think:

3

Thanks!

IK heb nu een aantal cc's gemaakt uit het boek en eigenlijk nog geen enkele keer iets aan het recept veranderd. Wat pas je aan dan?

Ik zorg dat ik alles tot op de gram afweeg en heb een thermometer in mijn oven zodat ik ook de temperatuur goed heb. Want ik heb wel gemerkt dat ik de temperatuur van mijn oven vaak wat hoger moet zetten om de juiste temperatuur te krijgen.

4

Het is voornamelijk de cakejes waar veel vocht (melk) in zit

Ik had het van de week ook weer met de whoopie pies.  De eerste keer dat ik ze maakte was het beslag veel te dun waardoor de woopies niet rezen  Uiteindelijk heb ik maar 240 ml melk gebruikt in plaats van de 300 die in het recept stonden.

5

Wow.. die klinken en zien er heerlijk uit!  :thumb:

6

Ik zal die Whoopies ook eens maken...kijken hoe ik daarmee uitkom...

7

Zien er super uit! Heb de laatste weken ook wat recepten uitgeprobeerd en ze zijn echt heerlijk. Alleen de hoeveelheid voor de toeven is genoeg voor het dubbele aantal cc's heb ik gemerkt.

@Djehr: ik heb ze laatste 2x met karnemelk gemaakt (zoals Rudolph ook adviseert) en dan rijzen ze prima en je proeft er echt niks van.

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

8

MamavanThom schreef:

@Djehr: ik heb ze laatste 2x met karnemelk gemaakt (zoals Rudolph ook adviseert) en dan rijzen ze prima en je proeft er echt niks van.

tsja...dat heb je er van als je het begin van het boek niet leest en meteen aan de slag gaat :lol:  :lol:  :lol:
Ik zal dat bij de volgende bak zeker toepassen  :Y Bedankt voor de tip  :thumb: