1

Onderwerp: Royal icing over botercreme?

Ik wil mijn taart afsmeren met botercreme en dan met royal icing decoratie randen er overheen spuiten. Kan dit? Of valt de icing er dan af ofzo..

Had wel een topic gevonden met een soort gelijke vraag, maar het was nog niet helemaal duidelijk voor me :o

Bedankt alvast!

2

Re: Royal icing over botercreme?

Als je american buttercream maakt (met crisco dus), kun je er royal icing op doen, maar gemakkelijker en veiliger is om met buttercream decoraties te spuiten. Als je 1-op-1 botercreme hebt, zou ik het niet doen. Je royal icing kan niet goed tegen vet, dus het kan helemaal inzakken of weglopen.

Tieneke

3

Als ik van de buttercream ook de decoraties kan maken lijkt dat me inderdaad makkelijker. Ik heb amarican buttercream nog nooit gemaakt, maar ik ga het proberen. Ik ben benieuwd! :9

Bedankt voor je antwoord!

4

Het spuit in ieder geval veel fijner dan royal icing, het is wat gemakkelijker in gebruik. Tussen de ingezonden recepten staat nog een variant van mijn hand, want ik vind crisco vies. Zoek maar op hollandse buttercream, dan vind je het wel.

Succes ermee en laat zien wat je maakt, want dit soort taarten zien we veel te weinig. Ik ben er nu ook eentje aan het maken trouwens...

Tieneke