Tamtaartje schreef:Wat een mooie taarten!
Ik hoop voor je dat je uit je dip komt en weer lekker verder kan met taarten want het zou echt zonde zijn als je stopt!! Maar eerst genieten van je zwangerschap! Heb je misschien een how-to van het fototoestel? Wil zo graag zoiets maken!
Ik heb geen how to, maar wil het wel even uitleggen:
Ik heb een chocolate mud cake gebakken en daar allemaal platte stukken van gesneden. het achterstedeel heb ik opgebouwd uit blokjes, aan elkaar geplakt met bc
Het ronde, voorste deel zijn allemaal uitgestoken rondjes, ook weer aan elkaar geplakt met bc.
Toen die 2 delen apart van elkaar bekleed. dan heb je ten eerste 2 simpelere vormen te bekleden, dan 1 ingewikkelde.
En ten tweede kun je vouwen e.d. wegwerken, allemaal richting daar, waar de twee delen later samen komen.
Snapje?
Dus de beide delen zijn netjes zwart bekleed, behalve aan de achterkant van de lens en in het midden aan de voorkant van het vierkante deel. vervolgens plak je de twee tegen elkaar aan en lijkt alles mooi netjes afgewerkt.
een strookje fondant (bewerkt met een ribbelstok) plak je precies op de grens zodat het lijkt alsof het allemaal mooi aansluit (was niet zo dus
)
dan afwerken met alle details zoals je die op het echte toestel ziet. Ik heb gewoon 5 verschillende foto's van google gehaald van digitale spiegelreflex camera's. Allemaal vanuit verschillende hoeken. En dan namaken!
Hoop dat je er wat aan hebt!