1

Onderwerp: Last minute, niet zo geworden als ik wou verjaardagstaart

Ik moest (voor mn paps) een verjaardagstaart maken en had een heel leuk idee in mn hoofd. Heb hem op de site ook al eens voorbij zien komen en dacht ja die ga ik maken. Zwarte banen met daarop bloemen.
Maar toen begon de drama, ik had niet de juiste uitstekers voor de bloemen die ik wou, mn marsepein scheurde steeds en ooh wat was ik er flauw van!
Toen mn marsepein er eenmaal oplag en de strepen waren getrokken heb ik besloten om hem verder maar met vlinders te decoreren. Wou eerst rozen doen maar het was laat in de avond en had geen puf meer.
Iedereen vond hem erg mooi en natuurlijk erg lekker (gevuld met chocomousse en bokkepootjes/slagroom).

Vind hem zelf best aardig, maar ben zo'n pietje precies en zie zoveel mooiers voorbijkomen op de site dat ik toch nog erg onzeker ben over mn eigen taarten etc. *zucht*

Maar goed, hier is hij dan...*pom pom pom*

http://img528.imageshack.us/img528/3164/taartvlinderr.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/9977/taartvlinder1.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/5074/taartvlinderbinnenkant.jpg

Re: Last minute, niet zo geworden als ik wou verjaardagstaart

Hoi,

Mooie strakke taart en ziet er lekker uit. Dus niets om je zorgen om te maken!

3

Super mooi hoor....

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

4 Laatst bewerkt door Luckey (06-07-2012 13:36)

1x is genoeg ;)

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

Ziet er goed uit!

6

Ziet er toch heel lekker en heel mooi uit hoor!  :)

7

Ziet er prima uit hoor en ook nog eens erg lekker!

8

Ik vind hem in ieder geval heel mooi, want ik blijf het toch knap vinden dat zwarte spul zonder vlekken op wit te krijgen.
:thumb:

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

9

Ziet er leuk uit hoor, iedereen had last van scheuren in marsepein de afgelopen dagen, en lekker daar doe je het toch voor.

Aaah wat n leuke reacties! Bedankt. Weet dat ik erg streng ben voor mezelf en wil dat graag wat loslaten, dus misschien meer naar anderen luisteren in dit geval? Haha

Peca schreef:

Ik vind hem in ieder geval heel mooi, want ik blijf het toch knap vinden dat zwarte spul zonder vlekken op wit te krijgen.
:thumb:

Komt het dat warme weer? Ik heb nl geen mooie lange roller en bekleed nog niet zo lang taarten, dit is mn 4e. Dus zocht de oorzaak bij mezelf  :/  Nou ja en n beetje bij t eerste x gebruiken van deze marsepein. Blanke marsepein is toch zachter heb ik door...maar zoooooveel lekkerder!

12

ook al is het niet geworden wat je wou, hij is echt heel mooi geworden! een warme kunstenaar kan improviseren en dat kan jij :D

13

Leuke taart hoor. Ivm het geen zin/tijd meer hebben, decoratie kun je ook vooraf maken ( dagen, zelf weken).

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

Annemarie29 schreef:

Leuke taart hoor. Ivm het geen zin/tijd meer hebben, decoratie kun je ook vooraf maken ( dagen, zelf weken).

Echt? Maar wordt het dan niet hard? En als je marsepein zelf kleurt is het dan net zolang houdbaar?
En wat ook scheelt denk ik, als ik t kapsel op 1dag maak en vullen en versieren de andere dag. Doen veel meer mensen lees ik. Scheelt volgens mij heel wat uurtjes in de keuken op 1dag.

15 Laatst bewerkt door Annemarie29 (07-07-2012 09:22)

VanessaAssenav schreef:
Annemarie29 schreef:

Echt? Maar wordt het dan niet hard? En als je marsepein zelf kleurt is het dan net zolang houdbaar?
En wat ook scheelt denk ik, als ik t kapsel op 1dag maak en vullen en versieren de andere dag. Doen veel meer mensen lees ik. Scheelt volgens mij heel wat uurtjes in de keuken op 1dag.

Ik bekleed de taarten met marsepein en maakt de decoratie van fondant. Ja dat wordt hard, marsepein niet dat wordt iets droger. Ik maak eerst alle decoratie. Dan de avond vooraf kapsel, vulling en marsepein voor bekleden kleuren, de volgende ochtend vullen en afsmeren, dan opstijven, 's avonds bekleden en decoratie erop.

Met een goede planning kun je hele uitgebreide taarten maken zonder dat je uren en uren achter elkaar bezig bent.

Oja ik kleur zelf, marsepein en fondant is ook dan heel lang houdbaar. Alles natuurlijk wel netjes, donker en droog bewaren.

Groetjes Annemarie

Annemarie29 schreef:
VanessaAssenav schreef:
Annemarie29 schreef:

Ik bekleed de taarten met marsepein en maakt de decoratie van fondant. Ja dat wordt hard, marsepein niet dat wordt iets droger. Ik maak eerst alle decoratie. Dan de avond vooraf kapsel, vulling en marsepein voor bekleden kleuren, de volgende ochtend vullen en afsmeren, dan opstijven, 's avonds bekleden en decoratie erop.

Met een goede planning kun je hele uitgebreide taarten maken zonder dat je uren en uren achter elkaar bezig bent.

Oja ik kleur zelf, marsepein en fondant is ook dan heel lang houdbaar. Alles natuurlijk wel netjes, donker en droog bewaren.

Wil dat sowieso gaan doen, dag van te voren bakken. Heb altijd zo'n pijn in mn spieren/gewrichten als ik alles op 1dag doe. Maar kun je bv vandaag n kapsel maken, morgen vullen etc en bekleden en dan maandag eten? Kapsel is dan wel al op de 3e dag.
Denk dat ik voor sommige dingen ook fondant ga gebruiken, bv de vlinder had ik dan mooi kunnen 'buigen'. Maar vind t eigenlijk ook wel weer belangrijk als alles op de taart eetbaar en lekker is.
Mijn marsepein zit in een tuperware doosje luchtdicht afgesloten en staat in n donkere kast. Dus dat wil wel?
Bedankt voor alle tips, ga ik echt wat mee doen!

17

Uitgehard fondant smaakt niet vies hoor, een beetje als suikerwerk. En als je op zondag de vulling maakt kun je die prima maandag eten en het kapsel blijft iid langer goed. Voor opstaande fondant decoratie moet je wel oppassen met heel luhtdicht afsluiten het kan dan weer slap worden. Ik doe het meestal in een kartonnendoosje.

Groetjes Annemarie

Super...leerzaam topic geworden haha  ;)
Moet voor 31aug n penistaart maken voor n vrijgezellenfeest en ga dat dan over dagen verdelen. Heb t dan al druk en heb geen kant en klare vorm dus ga t in delen bakken, ronde vorm en blanda vorm. Maar omdat ik weinig ruimte heb in mn combi magnetron moeten ze er per stuk in. Moet er niet aan denken om 3x te bakken, vullen, smeren en bekleden. Word al moe als ik eraan denk haha
Nogmaals bedankt!