1

Onderwerp: Help ik heb raad nodig

Ik ga morgen de bruidstaart voor mijn zus maken en ga die vullen met 1 laag frambozenmouse en afsmeren met ganache !Ik wil de bisquits tremperen met frambooslikeur en mijn vraag is gebruik ik dat zo puur of leng ik dat aan met water of zo?Ook graag sugesties voor tweede laag vulling bij de mouse !

2

Re: Help ik heb raad nodig

Wat betreft de likeurvraag kan ik je niet echt helpen (heb het nog nooit gebruikt). Ik trempeer meestal met Tova, die is er ook in bosvruchtensmaak. Lekker fris. En anders zou je misschien de likeur even kunnen proeven. O-)? Dan weet je meteen of het sterk is en evt. aangelengd moet worden.
Bij frambozen is (witte) chocolade erg lekker. Misschien kun je in je 2e laag chocolade verwerken? Bijv. (witte) chocomousse of meringue botercreme met (witte) chocolade erdoor?

3

.............. :think: beetje laat  :o

tremperen is een vak apart hoor, zou ik niet zomaar doen :nooo
Wat ik begrepen heb moet dat obv een suikersiroop, dus niet puur. Maar goed, nooit gedaan, dus weet het ook niet zeker :nooo

4vruchtenjam gaat ook goed bij frambozen :Y 

Denk je erom dat dit koelkastvulling is en dat het morgen ook nog van 'zulk' weer is?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

voor te tremperen kun je een siroop koken van 1 deel water met 1 deel suiker en dit zachtjes in laten koken
afkoelen en op smaak brengen naar wens
gebruik per laag taart niet meer dan 1 eetl siroop anders wordt het veel te zoet en verdeel dit druppelend
op de onderste laag nooit tremperen ivm plakken

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

Dank u wel!!!