1

Onderwerp: Taartzaagproblemen

Ik zag een paar maanden terug een taartzaag liggen en ik dacht dat dat geweldig was en ik moest hem hebben. Nu heb ik hem vandaag eindelijk voor het eerst gebruikt, maar wat een rotding. Ik kom er gewoon niet doorheen. Ik weet niet of ik het verkeerd doe of dat mijn taart te stevig was, maar het ging niet zoals ik wilde.

Na 5 minuten had ik een snede van een 5 mm diep, schiet niet echt op dus. Of duurt het echt zo lang om een taart door te snijden :P Ik heb ook niet zoveel kracht in mijn handen, misschien komt het daardoor.

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

2

Re: Taartzaagproblemen

:think:

Wat voor soort zaag is het? Foto?

5 Minuten voor 5 mm? Wat voor soort taart ben je aan het snijden dan? Of is de taart nog bevroren of zo?  :think:  :think:

Zo'n zaag met een 'draadje', dan een inkeping maken met een kartelmes en daarna de draad er met een 'zagende beweging' doorheen halen. Zorgen dat de pootjes op het oppervlak blijven voor een rechte snede  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Gewoon zo'n ding: http://www.deleukstetaartenshop.nl/imag … aagjes.jpg

En de taart was niet bevroren :P Misschien helpt een inkeping voor de volgende keer. De pootjes heb ik wel op de ondergrond laten staan maar dat had weinig effect

4

als je taart te vers is komt deze er niet doorheen, was dat het probleem?

5

ja even een beginnetje maken helpt echt!

6

Ik heb een taartzaag met een glad draadje. Deze gaat net even wat lastiger dan zo'n geribbeld draadje. Een inkeping is wel het makkelijkste en dan ga je er verder heel makkelijk door heen.

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

7

Mijn draadje is ook glad ja

En de taart was vers dus dat zal het probleem geweest zijn dan. Hoe lang moet ik hem ongeveer laten staan om er gemakkelijker doorheen te komen?

8

unexpected schreef:

Mijn draadje is ook glad ja

En de taart was vers dus dat zal het probleem geweest zijn dan. Hoe lang moet ik hem ongeveer laten staan om er gemakkelijker doorheen te komen?

Zelf doe ik het minimaal 1 nacht in de vriezer. Dan laten ontdooien, inkeping maken en 'zagen' maar ;)

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

9

ik kreeg hem vandaag ook binnen... liet hem vallen en het draadje was dus gelijk kapot..... ZONDE, gelukkig zitten er nog 2 draadjes bij, maar inderdaad even een inkeping gemaakt en hij vloog door de taart!

10

ik heb van wilton echt tevreden kan je ook grote taarten snijden