1

Onderwerp: een kwarktaart versieren,hoe doe je dat.......

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MCEYXRLS-D.jpgben benieuwd of dit erop blijft zitten

Re: een kwarktaart versieren,hoe doe je dat.......

Ik heb geen idee hoe je dat zou moeten doen. Maar ben bang dat dit gaat smelten en dat zou zo zonde zijn!!!!!!
Eerst met chocola afsmeren? Of zou dat niet lekker zijn?
Hoop dat je een oplossing vind! Echt super gemaakt!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

3

denk dat ik hem maar zo mee geef en dat ze het zelf op de laatste moment erop moeten doen,zou het anders niet weten
:nooo

Denk dat dat een goede oplossing is. Of je probeert eerst even een ander stukje fondant om te kijken wat er gebeurd?
Maar wat ik al zei, zo te zien heb je er een hoop tijd in gestopt en dan zou het zooooo zonde zijn zou het mis gaan....!!!

5

Het is veel te mooi om te laten smelten, inderdaad zoals Ingrid zegt chocolade eronder doen. Met kwark smaakt witte chocola erg goed. Even smelten in een pannetje op een bakblik uit laten lopen zodat het stolt, plaat erop en om de plaat heen snijden met een warm mes.
Dan smelt je plaat niet en zie je de chocola niet, je proeft het wel  :9

Heee idee! Als je nou nog een bodem maakt en die bovenop legt?
En daarop je plaatje?

7

ja dat is inderdaad een goed idee ga gewoon nog een bodem maken,thanks allemaal voor het meedenken

8

Lynn-LHH schreef:

Het is veel te mooi om te laten smelten, inderdaad zoals Ingrid zegt chocolade eronder doen. Met kwark smaakt witte chocola erg goed. Even smelten in een pannetje op een bakblik uit laten lopen zodat het stolt, plaat erop en om de plaat heen snijden met een warm mes.
Dan smelt je plaat niet en zie je de chocola niet, je proeft het wel  :9

ga ook de chocola een keer proberen maar moet hem voor iemand maken en weet niet of die van chocolade houd

9

Geen idee of het gaat lukken, maar ik vind je topper top .... :thumb:

10

Laat je nog even weten of het gelukt is?

das toevallig, ik zat er van de week nog aan te denken, mijn vriend houdt niet van fondant of marsepein, maar kwarktaart vindt ie heerlijk! ik had bedacht om de taart te overgieten met ganache.
dan kan je em als nog versieren! :)

Ik zing mijn eigen wijsje!

12

geen idee of het kan hoor, maar een taartkartonnetje eronder..?

13 Laatst bewerkt door tabithar (05-07-2012 11:05)

Ben benieuwd hoe je het gaat oplossen, maar wat je in ieder geval NIET moet doen, is de topper zo op de kwark leggen :nooo !!
Dat heb ik nl al een keer uitgeprobeerd (gelukkig voor onszelf), maar de fondant gaat inderdaad smelten en de kleuren gaan lelijk uitlopen op de kwark... :s

Succes met het vinden van de juiste oplossing, ik ga er ook nog even over nadenken :think: ...

Groetjes, Tabitha         www.sweetiecake.nl
"Keep calm and have a (cup)cake"

14

Ik heb ook witte chocolade gebruikt onder een printje op de kwarktaart. Wil best maar ik zou het er net van tevoren opleggen, het smelt toch nog een beetje.

15

Dank jullie wel voor alle advies, heb nog tot vrijdag om een oplossing te vinden :) Misschien inderdaad een karton eronder en dan wat sticks insteken voor het doorzakken.
Laat het jullie zeker weten. Bedankt