Re: Superstrak met Ganache !
spidygirl schreef:maar wat doen jullie dan met de prijs van een taartje , want nu heb je er meer werk van dan alleen met creme en er gaat best veel chocolade in de ganache?
Als ik jou was zou ik even berekenen wat je voor BC kwijt bent voor een taartje en wat je voor ganache kwijt bent. Die twee door elkaar delen en dan kun je op basis daarvan bepalen wat je gaat vragen voor ganache. Zelf gebruik ik altijd meringue botercreme, omdat ik die lekkerder vind dan 1 op 1. Ik heb nu 600 gram chocolade en 300 gram slagroom gebruikt en had maar een beetje over.
Hoeveel vraag je normaal voor afsmeren met botercreme?
Ik heb net even berekend dat ik voor een taart van 20 cm doorsnee zo'n €5,28 betaal voor de ingrediënten voor ganache en zo'n €3,53 voor bc.
Omgerekend is dat 1,5 keer zoveel voor ganache, maar daar staat tegenover dat de ganache zo klaar is en meringue bc veel meer werk en tijd kost. Dit is dus een afweging die je voor jezelf moet gaan maken. Ik hoop dat dit je een beetje helpt om een prijs te bepalen..
bedankt
ik zal eens gaan rekenen en dan hebben de klanten zelf de keuze
p.s. ik maak ook altijd meringue creme ! is zo lekker !
Dat moet ik dan ook maar eens gaan proberen. Maak je voor afsmeren eigenlijk ganache met witte chocola of met gewoon melkchocola? Geen idee eigenlijk