Onderwerp: Dooptaart met bloemen-waterval en twee lieve leeuwtjes
Afgelopen week druk-druk-druk aan de slag met twee stapeltaarten.
Eentje voor de ouders van Dylano, voor wie ik bij de geboorte ook al een grote taart mocht maken. Deze keer voor de doopplechtigheid. Ze lieten me een voorbeeld zien van een blauw/witte taart met duifjes en een waterval van bloemen. Geen idee wie de maker of maakster is, maar mocht je iets van jezelf herkennen, bedankt voor de inspiratie! Op verzoek gevuld met aardbeienjam en banketbakkersroom. Alles leek tegen te zitten, misschien lag het aan het klamme weer. De duifjes was ik vergeten te stutten, waardoor de taart wat ging verzakken. Snel alsnog gedaan, maar het leed was al geleden. De bloemen wilden ook maar met moeite blijven zitten en bij het transport zijn er uiteindelijk ook een paar gesneuveld. Desalniettemin waren de opdrachtgevers er superblij mee. Het resultaat:

En nog even de bloemen aan de zijkant, waaraan ik zeker twee avonden heb gewerkt (best wel trots, eigenlijk):

Kort erna werd deze Lion King-taart afgehaald. Ook hier kreeg ik weer een voorbeeld aangeleverd, maar heb ik toch geprobeerd er een beetje mijn eigen draai aan te geven. Boetseren is nog steeds niet mijn ding, maar gelukkig lukte het toch aardig dankzij de how-to die ik via dit forum vond. Eén taartlaag gevuld met bruine en witte chocomousse, eentje met aardbeienyoghurtbavarois en aardbeivlaaifruit. Ook weer erg leuk om te doen:

Nala nog even van dichtbij:

De bijbehorende cupcakes (16 stuks) staan in de andere rubriek: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127170967
Bedankt voor het kijken en feedback is altijd welkom.
Groetjes, Linda.