1

Onderwerp: [FEEDBACK] Allereerste taartje

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden deze site ontdekt en ben er intussen zo ongeveer verslaafd aan. Vorige week heb ik een eerste poging gedaan om een beklede taart te maken. En ik zou natuurlijk graag weten wat jullie hiervan vinden. Vooral tips en feedback zijn welkom aangezien er nog veeeel verbeterpunten zijn  :) De afwerking laat ook nog een beetje te wensen over, maar misschien heb ik nog niet genoeg materiaal??  :nooo

afb1

afb2

Bedankt!

Re: [FEEDBACK] Allereerste taartje

ziet er prima uit voor een eerste taartje. ik durf me niet aan een strik te wagen :o

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

Ziet er goed uit voor een eerste hoor!
Mijn tip is: (trommelgeroffel...) de volgende keer je taart andersom. Dus na het bakken word de onderkant bovenkant zeg maar.
Snap je wat ik bedoel?
En verder: gewoon lekker doorgaan met deze vreselijk leuke hobby!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

4

IngridV_1973 schreef:

Mijn tip is: (trommelgeroffel...) de volgende keer je taart andersom. Dus na het bakken word de onderkant bovenkant zeg maar.
Snap je wat ik bedoel?

Bedankt voor de tip!! Alle tips zijn welkom :)
Maar waarom moet je de taart dan omdraaien? Om hem er vlakker te laten uitzien aan de bovenkant? Snij je dan eerst het bovenste (het bolle deel) eraf voordat je hem omdraait?

5

Liesje61 schreef:
IngridV_1973 schreef:

Snap je wat ik bedoel?

Bedankt voor de tip!! Alle tips zijn welkom :)
Maar waarom moet je de taart dan omdraaien? Om hem er vlakker te laten uitzien aan de bovenkant? Snij je dan eerst het bovenste (het bolle deel) eraf voordat je hem omdraait?

Leuk taartje hoor!
En idd, je biscuit na het bakken omdraaien, dan heb je al een veel strakker resultaat. Als de bolling heel veel is kun je die bijsnijden maar ik duw altijd heel licht op de bovenkant gelijk na het bakken en dat werkt prima, hij is altijd gelijk!
Heel veel succes met deze verslavende hobby :)

6

Mooi taartje zo voor een eerste keer!
Mijn tip is, om misschien nog een randje aan de onderkant te maken zodat je de niet al te nette rand niet meer zo ziet.
Maar kan me ook voorstellen dat je dat wat druk zou vinden.
Denk aan parelrandje oid.
Verder heb ik geen commentaart ( die van mij zag er veel slechter uit)

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

Hoi,
Wat Pinkcloud al zei was precies mijn bedoeling  :Y
Kan er verder niets meer aan toevoegen, waren mijn woorden hahaha

Groetjes en veel bakplezier!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

8

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Volgende keer zal ik de taart onmiddellijk omdraaien en dan maar hopen dat ze plat genoeg is :)

@Knollie: de rand is inderdaad niet al te netjes. Dat parelrandje: hoe doe je dat juist? Bolletjes van fondant rollen ofzo?

9

Liesje61 schreef:

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Volgende keer zal ik de taart onmiddellijk omdraaien en dan maar hopen dat ze plat genoeg is :)

@Knollie: de rand is inderdaad niet al te netjes. Dat parelrandje: hoe doe je dat juist? Bolletjes van fondant rollen ofzo?

Er zijn siliconen molds in parel vorm waar je een reep fondant in kan drukken en dan als een soort lint erom heen kan draperen.
Bij gebrek aan beter zou je idd bolletjes fondant kunnen rollen en schilderen maar dat is echt een hoop werk.

Oh en ik heb gemerkt dat hoe scherper het mes/scalpel hoe minder kans op scheuren van de fondant, misschien een tip voor het snijden van repen?  :think:

Don't wreck a sublime chocolate experience by feeling guilty.  ~Lora Brody

10

Zie tip hierboven  :)

Uit je dak met GEBAK!!!!

11

Ik vind hem/haar  prachtig, geen plooitje te zien en die bolling vind ik eigenlijk best grappig zo met die strik erop.

Mijn complimenten... ik wil je taarten over een jaar wel eens zien.... dat worden kunstwerken!

12

ik vind hem ook super, en dat je dat durft, een strik maken voor een eerste taart! ik zou ook nog een mooie rand aan de onderkant doen, dat maakt hem net wat meer af. deze bijvoorbeeld zijn niet zo duur: http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … p-124.html. en inderdaad omdraaien, dan krijg je een mooie platte bovenkant. maar verder  :thumb:

13

Oh ik wist niet eens dat er molds bestonden voor die parelrand!! Weer iets bijgeleerd! Bedankt!