1

Onderwerp: Marsepein/fondant van Taartoutlet

Heeft iemand ervaring met de marsepein en/of fondant van Taartoutlet?
Het is een webwinkel hier in de stad Groningen en voor mij lekker dichtbij (ivm halen), maar heb al eens vaker slechte marsepein gehad en mn taart werd dan ook niet mooi.
Taartoutlet zei per mail dat hun fondant zelfs als 2e uit de test van Mjamtaart is gekomen. Veel belovend dus, maar zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn.
Alvast bedankt  :D

Re: Marsepein/fondant van Taartoutlet

Hoi!
Ik vind dit persoonlijk de fijnste fondant die er is! Hij plakt niet, werkt heerlijk soepel en hardt uit.
Voor mij nooit geen andere meer! :thumb:
De zwarte marsepein gaat als een tierelier door de sugargun. Andere kleuren marsepein weet ik niet, want verder gebruik ik alleen fondant.
Groetjes!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

Dank je voor je reactie!
Vind zelf de marsepein van Funcakes heel fijn, fondant weet ik niet want daar heb ik nog niet mee gewerkt.
Ik ga het gewoon maar eens proberen dan.
Zolang de marsepein maar niet keihard is, maar goed daar kom ik maar op 1 manier achter  ;)

4

Ik zou Zeelandia marsepein eens proberen, werkt súperlekker en smaakt net zo (goed).  :9

Zeelandia rules!  :D

hahah dat hebben ze bij Taartoutlet niet te koop Annick. Vind t zo handig dat ik t bij Taartoutlet kan halen (5min afstand) en des noods nog op t laatste moment. Vind dat we in de stad Groningen niet veel winkels hebben die taart spulletjes verkopen.

ik gebruik ook de fondant van taartoutlet
plakt idd niet en rolt fijn uit

en hebben goede sevice daar
stuur ze anders eens een mailtje dan krijg je de info van ze zelf

de bakmix voor biscuit is ook goed, krijg mooie hoge biscuits

gr

eileen_posthuma schreef:

ik gebruik ook de fondant van taartoutlet
plakt idd niet en rolt fijn uit

en hebben goede sevice daar
stuur ze anders eens een mailtje dan krijg je de info van ze zelf

de bakmix voor biscuit is ook goed, krijg mooie hoge biscuits

gr

Iss het niet de zelfde als van funcakes..alleen een andere verpakking? Er staat nl wel dezelfde foto van 3 biscuits bij.... :think:

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

heb geen idee of het dezelfde is
denk het niet

de mix zit nl in bruine zakken en niet in funcakes zakken
maar anders zou dat er toch op moeten staan?

smaakt in elk geval goed en ze worden mooi hoog
en idd ze zitten lekker dichtbij
ik kom uit appingedam dus half uurtje ben ik er

gr

Ik heb ze al gemaild Eileen ;)
Ze hebben alleen eigen merk marsepein en fondant.
Maar ik denk dat ik t maar gewoon eens moet proberen.

Ik maak mn biscuitmengsel altijd zelf, dus geen kant en klare mix.
Het enige wat ik daar vervelend aan vind is dat je zoooooooo ontzettend lang moet mixen  :|  en ik heb nog gewoon n handmixer.

Ze zijn idd lekker dichtbij, ik woon zelf in de stad dus ringweg op en ik ben dr  :D  Wil graag mn bakspulletjes wat dichterbij huis gaan halen dus als ze ook nog een goeie spullen verkopen ben ik vaste klant haha

ik ben inmiddels ook vaste klant bij ze
goede spullen, goede kwaliteit en niet duur en super service

gr

VanessaAssenav schreef:

Heb je deze marsepein inmiddels al geprobeerd? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar je ervaring.

12

Hoi dames,

De fondant en de marsepein die ze verkopen is afkomstig van in2bake ( herken de itemnummers ). Persoonlijk vind in dit zelf super fijn werken en is het ook nog eens mega smaakvol, zeker de moeite waard om eens te proberen!

Sil's taarten schreef:
VanessaAssenav schreef:

Heb je deze marsepein inmiddels al geprobeerd? Zo ja, dan ben ik erg benieuwd naar je ervaring.

Handig als ik dat ook even laat weten in mn eigen topic haha ;-)

Ik heb de marsepein geprobeerd en vind m wel goed eigenlijk. Hij is niet super hard en kneedt gemakkelijk door (wel goed warm kneden). Heb wel het idee dat funcakes meer naar marsepein smaakt, maar dat kan aan mij liggen . Wil hun blanke marsepein ook nog eens proberen. Vind voorgekleurde marsepein toch minder lekker. Maar al met al, ik zou de (witte) marsepein bij Taartoutlet zo weer kopen.

Moet wel zeggen dat ik nog n beetje zoekende ben naar mn vaste marsepein. Ik ga ook Zeelandia nog eens proberen aangezien iedereen daar helemaal weg van is en ik ben nou eenmaal gek op de echte marsepein smaak. En dat heb je niet met een 1:4.

@VAnessa: Zeelandia vind ik heel fijn, maar aangezien ik geen taarten op bestelling meer maak, heb ik geen grote hoeveelheden meer nodig; DLTS en Taart & Decoratie hebben helaas alleen verpakkingen van Zeelandia van 6 kg en meer. Omdat ik met Taartoutlet ook een goede ervaring heb, was ik wel benieuwd naar hun marsepein, maar ik durf toch niet zo goed van Zeelandia af te stappen. Misschien eerst maar een keer een kilootje proberen. De (blanke) marsepein van Taartoutlet is 1:3 volgens de site.

@Marilyn: maakt in2bake ook marsepein? Ik dacht alleen fondant?

Sil's taarten schreef:

@VAnessa: Zeelandia vind ik heel fijn, maar aangezien ik geen taarten op bestelling meer maak, heb ik geen grote hoeveelheden meer nodig; DLTS en Taart & Decoratie hebben helaas alleen verpakkingen van Zeelandia van 6 kg en meer. Omdat ik met Taartoutlet ook een goede ervaring heb, was ik wel benieuwd naar hun marsepein, maar ik durf toch niet zo goed van Zeelandia af te stappen. Misschien eerst maar een keer een kilootje proberen. De (blanke) marsepein van Taartoutlet is 1:3 volgens de site.

@Marilyn: maakt in2bake ook marsepein? Ik dacht alleen fondant?

Klopt ik zag ook alleen 6kilo staan en dat vond ik te veel van t goeie haha
Maar vond wel wat andere webshops die t wel per kilo verkopen, via google gezocht. Zag hier ergens op t forum de bakzolder voorbijkomen. Die verkoopt t ook per kilo.
Zal nog eens goed bij taartoutlet naar de blanke marsepein kijken, als dat 1:3 is, is dat vast smaakvoller dan 1:4 marsepein. Ga t volgende week even halen, zit nl op 5min afstand van mij...erg handig! :-D
Maar je kan idd altijd n kilo bij taartoutlet kopen, is t toch niks heb je maar n kilo. En gewoon van te voren even proeven, verpest je ook niks.

Ja klopt, andere webshops wel, maar dan moet ik het ook nog kunnen combineren met andere dingen die ik wil bestellen. Daarbij bestel ik niet meer zomaar bij andere webshops. Ik heb niet overal goede ervaringen zeg maar.

Ideaal zo'n winkeltje op vijf minuten afstand. Laat je nog even weten hoe de 1:3 is? Thanks!

Sil's taarten schreef:

Ja klopt, andere webshops wel, maar dan moet ik het ook nog kunnen combineren met andere dingen die ik wil bestellen. Daarbij bestel ik niet meer zomaar bij andere webshops. Ik heb niet overal goede ervaringen zeg maar.

Ideaal zo'n winkeltje op vijf minuten afstand. Laat je nog even weten hoe de 1:3 is? Thanks!

Je hebt gelijk hoor, ik bestel ook niet zomaar ergens iets. Vraag altijd even rond in mijn omgeving.
En 1kilo Zeelandia tegen 6.75euro verzendkosten is n beetje zonde ;)

Zodra ik de blanke marsepein van hun heb geprobeerd zal ik dat hier posten.

De blanke marsepein heb ik vanmorgen gehaald. Moet met spoed 2 taarten maken voor morgen dus gebeld met taartoulet of ik het vandaag kon halen. Kon t gelijk ophalen :D
Had ook zwarte kleurstof besteld maar dat werd niet mooi zwart zei ze. Dus heb n pakje zwarte marsepein van haar gekregen!
Super dat ze even meedacht! Ik wist dat namelijk niet.

Zal morgen even posten hoe de blanke marsepein was (smaak en bekleden).

Ben benieuwd!

20

Ik gebruik zowel de fondant als de marsepein en het is zeer smaak vol en rolt lekker in gebruik, dus ik vind de kwaliteit prima.

eigen taart is goud waard

De blanke marsepein is echt heel lekker en rolt/kneedt goed! Vind hem lekkerder dan alle gekleurde marsepein. Meer amandel smaak.
Hij wel is 3x gescheurd tijdens t bekleden maar heb ook n waardeloze roller en moet er nog handigheid in krijgen. Ik raad hem in elk geval aan.

Ik ga 'm ook maar eens proberen.

23

Het klopt dat het beide in2bake is.. in2bake heeft zowel marsepein als fondant...

Sil's taarten schreef:

Ik ga 'm ook maar eens proberen.

Ben benieuwd  :)
Laat je nog weten hoe je het vind?

Dat zal ik doen, maar dat zal dan op zijn vroegst half augustus zijn  :) .