1

Onderwerp: Houdbaarheid koekjes

Voor volgende week moet ik koekjes maken bekleed met fondant.
Nou vroeg ik mij af, hoe lang deze eigenlijk houdbaar zijn...

Ik heb ze al eens eerder gemaakt en toen de fondant vastgeplakt met icing. Deze koekjes waren erg lekker maar na 1 dag al slof (wel in een afgesloten bak bewaard.

De keer erop heb ik ze met vanille botercreme vastgeplakt, en deze bleven langer vers, maar niet langer dan 2 dagen want toen waren ze op hahaha

De klant heeft de koekjes voor maandag nodig, maar de donderdag ervoor komt ze de taart halen. Zouden de koekjes zo lang houdbaar zijn? Ik geef ze mee in een gebaksdoosje voor cupcakes. Misschien moet ik ze inpakken in alluminiumfolie om ze goed vers te houden? Zodat ze deze eraf haalt bij het trakteren?

Ik hoop dat jullie goede tips hebben voor het bewaren van de koekjes en over de houdbaarheids datum. (ik gebruik de mix van Funcakes)

Alvast heel erg bedankt!

2

Re: Houdbaarheid koekjes

Ik denk dat aluminium folie de fondant heel erg makkelijk beschadigd, dus dat zou ik eigenlijk niet doen. Ik denk dat als je de koekjes echt goed luchtdicht verpakt, ze maandag nog wel goed zijn. Dus dan zou ik ze echt verpakken in een cellofaanzakje en deze heel goed dichtbinden. Ik heb zelf nog nooit zo lang koekjes met fondant hoeven (kunnen  :lol: ) bewaren, dus ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Overigens maak ik de fondant altijd een beetje nat aan de achterkant en dan blijft het al op het koekje plakken, zonder dat je er nog wat tussen hoeft te doen  :Y

Groetjes, Monique

3

Re: Houdbaarheid koekjes

ik plak de fondant met gesmolten chocolade vast en ze bleven meerdere dagen lekker in een koektrommel

de laatste keer had ik fondantkokjes gemaakt voor een braderie , de fondant had ik vast geplakt met piping gel ( dat kwam ineens in me op , die pot gebruikte ik niet zo vaak en het werkt perfect )

de koekjes had ik per 2 verpakt in zakjes met een strikje erom heen .
helaas was de verkoop niet geweldig en zaten we met best veel over maar nu kon ik wel testen hoe lang ze goed bleven
bij mij waren ze na 1,5 week nog lekker .

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie