1

Onderwerp: Vragen... want ik moet nog zo veel leren.

Ik plaats hier een paar vraagjes, want ik ben net begonnen met bakken enzo, dus zit echt met een aantal dingen waar ik maar niet uit kom, ik wil natuurlijk wel leren ;)

Om marsepein of fondant uit te rollen, is dan een plastic deegroller beter? Heb wel eens een houten gebruikt maar marsepein blijft plakken.
Ik gebruik wel poedersuiker om het niet overal aan te laten plakken, maar daar krijgt het zo'n plakkerig glimlaagje van. Hoe kan ik dit anders doen?

Hoe lang kan je bijv. cupcakes met marsepein erop bewaren? Ik had een tijdje geleden met schildpadjes erop gemaakt, een paar dagen voordat ik zeg gaf. Moet je ze trouwens in de koelkast bewaren?

2

Re: Vragen... want ik moet nog zo veel leren.

Hoi,

Om uit te rollen gebruik ik een pvc buis ( ik heb een witte) gewoon van de bouwmarkt. Er zijn natuurlijke officiele van wilton o.i.d maar dit is goedkoper!

De cupcake's zijn best een paar dagen goed te houden. Het liefst buiten de koelkast. In de koelkast drogen ze sneller uit.

Verder kan iemand anders je misschien nog goede tips geven.

Groetjes Diana

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

3

Re: Vragen... want ik moet nog zo veel leren.

Oja een pvc buis, waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht? ...
Heb toch vandaag maar een deegroller gekocht, een ouderwetse houten. Was toch in de stad.

Buiten de koelkast? Goed om te weten. En de marsepein? Want ben toch bang dat die een beetje uitzakt. Gelukkig maar, want toen ik schildpadjes voor m'n vriend zn verjaardag had gemaakt, wilde hij ze aan iedereen laten zien en stonden ze daar maar in een doorzichtig bakje. Hield mn hard vast of ze nog eetbaar waren, gelukkig wel...