1 Laatst bewerkt door Boska (03-07-2012 17:19)

Onderwerp: Koekjes voor kleuters

Mijn kleindochter wordt 5 jaar en heeft vandaag getrakteerd in de klas. Jurkkoekjes voor de meisjes en sterrenkoekjes voor de jongens. Voor de juffen van de onderbouw waren er vlinderkoekjes.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OQL6DRYH-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFSXDD7C-D.jpg

Esmee was beretrots op haar koekjes die per stuk in een cellofaanzakje met een strikje erom verpakt waren.

Grappig is dat toen moeders van andere kindjes de mama van Esmee complimenten gaven, Esmee meteen zei: "Oh, maar die heeft mama niet gemaakt hoor, dat heeft mijn oma gedaan!!!"  :lol:

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Re: Koekjes voor kleuters

Ze zijn ook heel erg mooi, leuk die bloemetjes en strikje op de jurkjes en de vrolijk kijkende sterren. De koekjes voor de vind ik er heel sjiek uitzien. Mooi geheel!

Groetjes van Cora

3

Leuk, vooral de sterretjes vind ik erg leuk

Heb het al eens ergens anders gevraagd maar kan het antwoord niet meer vinden.... dit ziet er niet uit als icing, maar als marsepein of fondant. Hoe blijft dat op de koekjes zitten? Pipinggel?

Ze zijn ook prachtig! Snap dat Esmée trots was! :thumb:

5

Erg leuk gedaan!

Fondant/marsepein plakt goed met een beetje glazuur ( poedersuiker met water of ranja).. ;)

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

6

Zien er heel mooi uit! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

7

muffinandmore schreef:

Heb het al eens ergens anders gevraagd maar kan het antwoord niet meer vinden.... dit ziet er niet uit als icing, maar als marsepein of fondant. Hoe blijft dat op de koekjes zitten? Pipinggel?

Deze koekjes waren met marsepein, maar ik gebruik ook wel fondant en ik plak altijd met pipinggel. Dat is lekker glad en kan je (veel beter dan glazuur),  prima met een kwastje uitsmeren.  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

Boska schreef:
muffinandmore schreef:

Deze koekjes waren met marsepein, maar ik gebruik ook wel fondant en ik plak altijd met pipinggel. Dat is lekker glad en kan je (veel beter dan glazuur),  prima met een kwastje uitsmeren.  :)

Dank voor alle tips!