1

Onderwerp: Gekleurde cakemix.

Zoekactie naar food coloring. Ik heb de winkel pipoos (een hobbywinkel) al doorzocht (nou ja, op het internet dan), en stuitte op dit:
secure.hobbyhandboek.nl/detail.asp?cat=I2&subcat=I23&id=49259
Er staat Icing color. Is dat kleurstof om een gekleurde cake te krijgen?

Of weet iemand anders een winkel waar je food coloring in vele kleuren kan krijgen? (Liefst regio Arnhem)
Liever geen online winkels. Hou niet zo van online bestellen, plus de meeste die ik tegen kom, vragen even 5 euro voor een klein flesje :s

2

Re: Gekleurde cakemix.

icing colors zijn goed te gebruiken om je cake/taart te kleuren, maar ook voor je BC te kleuren en icing voor koekjes...
Ik heb dit week-end nog een testje gedaan om een paars biscuitje te maken voor een regenboogtaart... en ik heb het met wilton icing colors gedaan

3

ja hoor, je kunt alles wat eetbaar is kleuren met deze kleurstof (behalve gesmolten chocola)
alleen als je bijvoorbeeld blauw wilt hebben zal het een beetje groen worden omdat cakebeslag van zichzelf geel is.

ik koop trouwens alles online, ben al in geen maanden de stad in geweest. online zijn ze vaker in de aanbieding als in een gewone winkel!

de webshop van deze site levert de volgende dag als je op tijd besteld!

4

Weet even niet wat BC is.
Maar hey, ik wil het dus ook voor een regenboogtaart gebruiken :D Awesome!!!

Goeie tip van dat blauw, had al zoiets in mn hoofd maar verder niet meer over nagedacht. Een goeie tip om de cake goed blauw te krijgen?

Bestellen is sowiezo nu te laat, ik kan beter zo meteen naar de stad gaan en dingen kopen, morgen de cake maken, want morgen is de verjaardag waar ik de cake wil geven :)

5

VEEEEEL kleurstof in je deeg doen... En dan wordt hij meer blauw dan groen... Ik heb het 2x geprobeerd en de eerste keer was mijn deeg echt groen... De 2de keer meer appelblauwzeegroen... Dus moet ik er nog meer blauwe kleurstof in doen...

Ben ook nog op zoek naar een geschikte bakvorm (misschien een silicone...) want mijn springvorm deed lastig door het weinige deeg dat ik erin heb gedaan

6

mistique schreef:

VEEEEEL kleurstof in je deeg doen... En dan wordt hij meer blauw dan groen... Ik heb het 2x geprobeerd en de eerste keer was mijn deeg echt groen... De 2de keer meer appelblauwzeegroen... Dus moet ik er nog meer blauwe kleurstof in doen...

Ik zou ook weer niet teveel kleurstof in je gebak doen, sommige mensen kunnen er niet tegen en raken vreselijk aan de diarree.

BC = boter crème.

Christine.

7

Oef XD Diaree. Ja er staat ook op dat mensen er gevoelig voor zijn, qua actief zijn enzo. Ik zie wel hoe het afloopt...  :9
Ik heb een best grote springvorm, hoop dat het daar mee lukt. Laagje voor laagje bakken denk ik.

8

Ik maak veel taarten me gekleurd biscuit en ik gebruik het gewoon van wilton! Gewoon heel veel gebruiken!

9

Ja ik heb het nu ook.
Ben nu bezig met een regenboog cake (eerste en laatste keer, dat zeg ik er wel meteen bij) en het is prima spul. 1 druppel doet al heel veel, machtig spul zeg.

ik krijg bij te veel kleurstoffen (bv bij een regenboog taart)  groene ontlasting..

dus dat zegt al een beetje hoeveel kleurstof je eigelijk binnenkrijgt

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

11

wow...... lol nou ik denk dat ze bij mij ook regenbogen gaan schijten dan  :9
de paarse was een beetje te paars, wist niet dat ik met 1 druppel al klaar zou zijn...

12

Derpina schreef:

wow...... lol nou ik denk dat ze bij mij ook regenbogen gaan schijten dan  :9
de paarse was een beetje te paars, wist niet dat ik met 1 druppel al klaar zou zijn...

heb je een biscuit of een cake gemaakt? daar zit ook nog verschil in.. biscuit is veel lichter van kleur als cake, en ook lichter in gewicht. dus maar een druppel nodig!

13 Laatst bewerkt door Derpina (04-07-2012 23:32)

:lol: euhm..... Geen idee, ik denk cake, want het was gewoon cake mix voor in zo'n rechthoekig cakeblik.
Ik merk het morgen wel. Als ik oneindig veel whatsapp binnen heb dan weet ik genoeg :9

Was wel leuk, iedereen vond em er leuk uit zien ondanks dat de fondant erom heen er echt kneuzig uit zag, en toen ze em aansneden en de gekleurde binnenkant zagen barsten de reacties los, geweldig :D dat is 1 van de redenen om zulke taarten te maken met een verassing erin, die reacties :D
Missie geslaagd :)
Zal even fotos in een topic bij de showoff zetten.