1 Laatst bewerkt door Grantaime (02-07-2012 11:40)

Onderwerp: Wat gaat er mis?

Dit kwam er uit mijn vorm....
http://i717.photobucket.com/albums/ww174/Marieke6068/20b360ac.jpg
http://i717.photobucket.com/albums/ww174/Marieke6068/b76e7a7a.jpg

Ik heb de PME 22,5 cm rond gebruikt. Geen goedkoop dingetje dus, daar kan het, denk ik, niet aan liggen?
Ingevet met boter, die vloeibare van Becel.

Wie o wie heeft de gouden tip, want ik baal als een stekker :(

Ohja, en kan ik er nu nog iets mee? Of maar gewoon opnieuw beginnen?

Groetjes,
Marieke

2

Re: Wat gaat er mis?

Bakspray gebruiken ipv vloeibare boter of harde boter en dan bestuiven met wat bloem. Zodra de cake uit de oven komt hem uitstorten. Dus niet in de vorm laten zitten

3

ik doe altijd een stukje op maat geknipt bakpapier en spray alles licht in, en als de zijkanten niet goed los gaan steek ik er voorzichtig een rubberspatel in en werk die rond

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

4

Het ziet er ook uit alsof de buitenkant een beetje aangebrand is....... :think:

Idd bakspray en even een papiertje erdoorheen...........werkt hier prima met hetzelfde merk pannen.

5

Bakspray van Dr Oetker bedoelen jullie?

Karin, op zich valt het aangebrande geloof ik mee. Gewoon mooi bruin, lijkt het in het echt.

Weet iemand of ik hier uberhaupt nog iets mee kan? Weggooien is zo zonde... Wil iemand een stukje droge uit elkaar gevallen biscuit? :lol:

Groetjes,
Marieke

6

cakepops maken?

7

Karin09 schreef:

cakepops maken?

daar dacht ik ook meteen aan:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=17249

8

djehr schreef:

Bakspray gebruiken ipv vloeibare boter of harde boter en dan bestuiven met wat bloem. Zodra de cake uit de oven komt hem uitstorten. Dus niet in de vorm laten zitten

Zo doe ik het ook.  :Y
De enige keer dat er iets een beetje blijft plakken is wanneer ik een nieuwe bakpan voor het eerst gebruik, net of ie even moet worden "ingebakken".

~ Never waste a good crisis... ~

9

Een nieuwe pan moet je toch altijd in bakken??
Dus droog in de oven zetten en je oven goed heet???

10

had ik laatst ook last van, toen mijn bakspray op was had ik snel even vloeibaar boter gebruikt... heb de mislukte taart in de vriezer gemikt, zodat ik er cakepops van kan maken. en gauw weer bakspray gehaald voor de volgende :)

11

Boter was inderdaad de boosdoener. Nu 2 taarten gemaakt met bakspray en ze vlogen eruit. Ben weer een beetje blij.. :)

Groetjes,
Marieke

12

T2605 schreef:

Een nieuwe pan moet je toch altijd in bakken??
Dus droog in de oven zetten en je oven goed heet???

doe ik wel idd, tenminste, ik laat 'm 'meebakken' met een andere biscuit, dus gewoon 150graden :)  Heb het een keer niet gedaan en toen kwam de biscuit echt niet los :nooo

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl