1

Onderwerp: [SPOED] Basisbiscuit 2 hoeveelheid

Ik moet vandaag een 22,5 en een 17,5 cm ronde vorm (hoogte 7,5 cm) bakken. Ik gebruik altijd basisrecept 2 (1 ei + 30 gr bloem + 30 gr suiker).

Nu heb ik wel eens de methode van het vullen met water gebruikt, maar de taart werd heel laag - dit was voor een blanda.
In het schema staat ongeveer 4 eieren voor de 22,5 cm, maar ik gebruik voor een 20 cm blanda al 5 eieren. Klopt dit wel?

Help, iemand? Ik wil wel mooie hoge taarten!

Groetjes,
Marieke

2

Re: [SPOED] Basisbiscuit 2 hoeveelheid

hoi Grantame,
ik gebruik voor een 18cm doorsnee, (10cm hoog) ook 5 eieren.
het maakt niet zo heel veel uit hoeveel eieren anderen gebruiken, zolang de hoeveelheid voor jou maar werkt toch?

oh, ik vind het recept (1 ei +25gr bloem  + 5 gr maizena + 30 gr suiker) net wat fijner werken: de biscuit wordt minder droog voor mijn gevoel.

succes!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

3

Ik gebruik met het basisrecept 2 voor 20 cm rond 4 eieren, dus 5 voor 22,5 cm klinkt oke. De blanda is dieper en heeft dus meer inhoud vandaar dat er meer nodig is voor deze dan voor de 20 cm rond. Voor de 17,5 cm zou ik 4 eieren gebruiken. Liever iets beslag over dan tekort.....

What doesn't kill you, makes you stronger

4

Dankjewel! Ik ga het gewoon proberen!

Groetjes,
Marieke

5 Laatst bewerkt door djehr (02-07-2012 11:34)

De inhoud van je 22,5 cm vorm is 3 liter, dus daar heb je 6x de ingrediënten voor nodig (1 ei per halve liter inhoud)

en je 17,5 cm heeft een inhoud van 1,8 liter dus daar doe je 3,6 x de ingrediënten

De schema's hier van de site gaan uit van een hoogte van 6 cm. Vandaar dat je minder beslag gebruikt.