Onderwerp: Oefening baart kunst
Ik heb de laatste tijd heel veel getaart en het is echt waar: het wordt steeds makkelijker!
Voor onze oppas die sinds kort een eigen huisje heeft: het marmeren een beetje geprobeerd. De bloemetjes heb ik gemaakt met zelfgemaakte malletjes. Gevuld met een laagje jam en een laagje bokkenpootjescrème:
Voor de BSO van onze kinderen, een jaar geleden overgenomen door een medewerkster. Vanille biscuit met jam en bbr en chocolade biscuit met jam en chocolademousse. De cupcakes smokkel ik er even tussendoor
:
Een taartje voor onze buurvrouw, die tijdens de vakantie voor de poes had gezorgd. Vanille biscuit met jam en Zwitserse room met aardbeitjes:
Voor onze trouwdag. Een soort van reliëfmat (placemat) geprobeerd, maar dat was hopeloos mislukt, vandaar alleen de bovenkant op de foto
. Geleerd dat als je een reliëfmat wilt gebruiken, je de marsepein véél dikker moet laten! Gevuld met een laagje jam en Zwitserse room met aardbeitjes:
De roosjes van dichtbij, volgende keer de kegeltjes iets kleiner:
Voor de dochter van mijn collega die 30 werd. Mijn eerste taartje tegen betaling! Vanille biscuit met een laagje jam en (wederom) Zwitserse room:
Tijdens een workshop puzzelplaatje deze taart voor Vaderdag gemaakt:
Voor de verjaardag van de juf van mijn oudste, zijn klas heet het kippenhok. Chocolade biscuit gevuld met jam en bokkenpootjescrème:
Voor een vriendin die haar 40e verjaardag absoluut niet wilde vieren en daar last minute spijt van kreeg. Maar ja, toen kon niemand meer:
Weer voor mijn collega, maar nu voor haar eigen verjaardag en die van haar man, wat een stress om de puzzelplaat mooi op de taart te krijgen!
En een kleintje van chocolade biscuit met jam en bokkenpootjescrème:
En last but not least, een taart voor mijn zoon die gisteren is geslaagd voor zijn groene band judo! En natuurlijk ook een voor zijn vriendje die ook geslaagd is:
Bedankt dat je tot het einde bent gebleven! Tips en tops zijn altijd welkom!
Groetjes,
Sandra

.
. Dus tot overmaat van ramp, lag hij vervormd en wel vast op mijn taart. Ik heb gelukkig nog wat kunnen verschuiven, maar heb ook wat moeten snijden om het weer passend te maken...