Onderwerp: Macarons
Hallo allemaal,
Ik ben redelijk nieuw hier, lees wel dingen mee.
Vandaag maar eens macarons gemaakt. Al vaker gedaan maar nu met italiaanse merengue. De vulling is zelfgemaakte aalbessenjam (uit de tuin)

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal,
Ik ben redelijk nieuw hier, lees wel dingen mee.
Vandaag maar eens macarons gemaakt. Al vaker gedaan maar nu met italiaanse merengue. De vulling is zelfgemaakte aalbessenjam (uit de tuin)

die zien er goed uit welk recept heb je gebruikt?
Die zijn even heel mooi gelukt zeg, prachtig. Wat een mooie kleur en zo mooi glad bovenop. Lekkere vulling ook... maar wordt dat niet te nat, jam ertussen? Ik doe tot nu toe meestal botercreme in verschillende varianten, want ik ben bang dat jam er zo in trekt of er tussen uit loopt. Hoe is dat jou bevallen?
Tieneke
Die zijn even heel mooi gelukt zeg, prachtig. Wat een mooie kleur en zo mooi glad bovenop. Lekkere vulling ook... maar wordt dat niet te nat, jam ertussen? Ik doe tot nu toe meestal botercreme in verschillende varianten, want ik ben bang dat jam er zo in trekt of er tussen uit loopt. Hoe is dat jou bevallen?
Tieneke
Hoi Tieneke,
Dank je wel! Ik was er ook erg trots op.
De macarons moet je altijd even een nachtje in de koelkast zetten en daarna pas eten omdat ze dan hun aroma ontwikkelen. Ik ga het morgen uitvinden! Ik heb ze wel eerder gemaakt met zowel een vulling van pudding/slagroom(dat werd nogal nat) en botercreme(dat was een succes).
In het recept wat ik heb wordt ook jam gebruikt om de macarons mee te vullen.
We gaan het morgen beleven. Ik laat het je weten zodra ik ze geproefd heb.
En????
Tieneke
En????
Tieneke
Hahaha, ze zijn heerlijk!! De jam maakt het geheel wel iets natter, maar het is me eerlijk gezegd meegevallen. Ik kan je dus gerust aanraden om jam te gebruiken 
Tante Tien schreef:En????
Tieneke
Hahaha, ze zijn heerlijk!! De jam maakt het geheel wel iets natter, maar het is me eerlijk gezegd meegevallen. Ik kan je dus gerust aanraden om jam te gebruiken
Goed zo, ik ben blij dat ze smaken en ik ga het ook eens uitproberen.
Groetjes van Tieneke
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren