26

Re: Okee, over 17 dagen Trouw ik...en mijn hoofd is LEEG

BBB waar woon je mischien kan iemand je een beetje helpen?  Even een avondje samen aan het werk ?

27

Ik heb ps deze gemaakt. had ook angst dat alleen wit saai zou zijn...
Valt wel mee hoor. Met een goeie accentkleur wordt het toch super mooi:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJUK6KUJ.jpg

28

Van je moeder is zeker geen goed nieuws en op zulke momenten ga je nadenken en kom je tot conclusie dat het maar een taart is.

Ik krijg vaak te horen als ik de diamond cutter ( heet dat zo? om ruitjes te maken) gebruik dat het als zo mooi is als een bruidstaart. Misschien is dat een idee en dan mooie pareltjes in de kleur van je boeket bijv.

Ik zou idd voor simpel gaan want je kent het wel :

Less is More

Een hele mooie dag gewenst! En ik ben benieuwd hoe de taart uiteindelijk is geworden.

Groetjes Diana

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

29

Hi dames! weer erg bedankt voor jullie reacties

Nog 4 nachtjes en dan is het zover. De bisquits staan in de vriezer, de botercreme ook.

Het ontwerp word toch redelijk druk (vind ik). Ik maak elke laag anders maar de basis blijft wit en dan groene en fuchsia accenten er in.

More is more als het mijn eigen taart betreft :D maar t geheel blijft wel heel "clean" zoals ik ze altijd maak.

Ik wilde de derde laag taart versieren met een lint ( van marsepein) en een grote strik. Dat lint en de strik wilde ik halverwege de taart laten lopen, dus 4 cm boven de onderkant zeg maar. Nu ga ik twijfelen of zo'n strik dat houdt, of hij niet gaat zakken of inklappen aangezien hij dan dus geen steun heeft aan de onderkant..... Wat denken jullie? Ik zal m natuurlijk vastplakken met icing.

.....en er was taart....

30

Marsepein wordt niet (zo snel) hard...... als je het HEEL lang laat drogen aan de lucht wel, maar niet in een paar dagen.... ook niet met tylose, sorry.....  :o

Kan je niet alleen de strik van fondant met tylose maken? Dat kan nog wel op tijd drogen voor je grote dag vrijdag!

Heel veel plezier en geluk met jullie huwelijk, overigens!

31

:) hoi!

Ik wilde het lint van marsepein doen en de strik van fondant, beetje onduidelijk,sorry. ik schreef er marsepein bij om aan te geven dat het lint eetbaar is.

Ik heb wel een een strik gemaakt van marsepein en tylose, uurtje in de oven op 50 gr. en hij was kei hard trouwens. maar met deze strik neem ik alle voorzorgsmaatregelen en hij wordt dus van fondant  :)

.....en er was taart....

32

Wauw knap hoor dat je t zelf doet.
Hele fijne dag toegewenst...

Groetjes Yvon

33

ik gebruik voor de wat grotere dingen ook vaak piping gel, zeker voor randen om de taart. Dit blijft erg goed zitten vind ik. Ik vraag me af of icing het houdt omdat hij tijdens het drogen weerstand heeft. Hij hangt aan buitenkant van de taart en ik ben zo bang dat hij gaat schuiven tijdens het drogen? Duurt natuurlijk ff voordat de icing droog is....

Maar fijn dat je een begin hebt kunnen maken inmiddels. Ik reken wel op een foto he, naderhand. Je hebt me nu nieuwsgierig gemaakt  :Y

34

Hey bee,

Ik ben erg benieuwd naar je taart maar jou kennende moet dat wel goed komen!
Heel veel suc6 met de laatste voorbereidingen en tot vrijdag!!

Liefs marijke

35

kaatjuh schreef:

ik gebruik voor de wat grotere dingen ook vaak piping gel, zeker voor randen om de taart. Dit blijft erg goed zitten vind ik. Ik vraag me af of icing het houdt omdat hij tijdens het drogen weerstand heeft. Hij hangt aan buitenkant van de taart en ik ben zo bang dat hij gaat schuiven tijdens het drogen? Duurt natuurlijk ff voordat de icing droog is....

Maar fijn dat je een begin hebt kunnen maken inmiddels. Ik reken wel op een foto he, naderhand. Je hebt me nu nieuwsgierig gemaakt  :Y

Droogt Pipinggel sneller dan icing? ik maak het altijd superdik zodat het redelijk snel droogt maar zal t inderdaad wel een tijdje vast moeten houden... Ik heb hier pinggel staan maar nog nooit gebruikt

.....en er was taart....

anouckjewel schreef:

Ik heb trouwens nog een mooie opgeslagen staan op m'n comp:

http://i179.photobucket.com/albums/w311/cmejewellery/foto-1.jpg

Als iemand z'n taart herkend, zie het maar als compliment ;-)

Wow super mooi... maar kan ook als verjaardagstaart ofzo..
Kvind m echt geweldig, sla m ook ff op!!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

Ik vind deze echt super mooi... Ik hem m opgeslagen op mijn computer voor als mijn grote dag ooit komt ;)

http://i48.tinypic.com/o7srdc.jpg

Ik vind het alleen jammer van het ''ja ik wil-hart'' erbovenop.. had van mij niet gehoeven.

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

38

zeker een mooie!

in zekere zin gaat mijn taart wel lijken op die gekleurde, dus wel elke laag anders. ik vind een bloemenwaterval mooi, maar ik wilde op een andere manier uitpakken. dat is net als met namen voor je kinderen: mooi, maar niet voor mijn taart/kind hahaha!

.....en er was taart....

Morgen de grote dag.
Dus adviezen hebben niet veel zin meer...
Ik hàd willen zeggen...houdt het simpel...maar ik twijfel er niet aan dat het een super taart en een superdag gaat worden....
Geniet vooral en....iedereen is natuurlijk zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.... ;)
Alvast van harte proficiat en een hele mooie dag gewenst.... :Y

Volg je hart..en je zit altijd goed...!www.taartjespeciaal.nl

Ben je er al uit?

41

Taarten van Kris, effe de datum in de gaten houden  ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=200334

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl