1

Onderwerp: help, hoe maak ik kwark vulling?

ik heb heerlijke bananenkwark gekocht en wil daar graag een vulling voor maken maar ik weet niet hoe dat moet. kan iemand mij helpen alsjeblieft??
ik ben jarig geweest en wil daarom trakteren op mijn werk. ik heb het volgende bedacht: eerst een laag cake, dan een dun laagje pure chocolade pasta daarop een laagje met bananenkwark (waarschijnlijk met iets van slagroom ofzo) dan weer een laagje cake nogmaals dezelfde lagen en eindigen met een laag cake.
daarop een chocoladeglazuur. (paar zilveren kogeltjes erop en de versiering is ook klaar.)
lijkt me heerlijk.

nu ik het zo beschrijf realiseer ik me dat ik ook niet goed weet hoe ik chocoladeglazuur moet maken.
chocolade smelten met water verdunnen en wat suiker toevoegen? maar in welke verhoudingen dan?

ik hoop dat iemand mij kan helpen

zoon met alergie voor koemelk en soya

2

Re: help, hoe maak ik kwark vulling?

Voor chocoladeglazuur zou ik liever ganache nemen, gesmolten chocolade met vloeibare slagroom en dan opgeklopt. Recept staat in de tabel links hiernaast bij recepten. Met de niet-opgeklopte versie kun je ook afsmeren/gieten volgens mij.

Misschien kun je daar ook een recept vinden voor kwarkvullingen, zou je eens kunnen kijken.

3

gevonden!! bedankt voor het lezen. ik vond een lekker recept met slagroom en gelatine, het staat nu op te stijven in de koelkast, ik ben benieuwd.

4

Biggeltaart schreef:

Voor chocoladeglazuur zou ik liever ganache nemen, gesmolten chocolade met vloeibare slagroom en dan opgeklopt. Recept staat in de tabel links hiernaast bij recepten. Met de niet-opgeklopte versie kun je ook afsmeren/gieten volgens mij.

Misschien kun je daar ook een recept vinden voor kwarkvullingen, zou je eens kunnen kijken.

bedankt voor het advies. dat klinkt idd erg lekker.
ik laat wel weten hoe het geworden is.
(als het niet op de site verschijnt dan is het dus mislukt haha)