1

Onderwerp: chocolade biscuit funcakes en keukenmachine

hoi allemaal!

ik ben nog niet zo lang bezig en heb nog niet eerder mix gebruikt.
van de week eerst de gewone biscuit gemaakt, daar heb ik de tabel van de site voor gebruikt en de mix voor een 22cm vorm in een 20 gedaan en toen werd hij best hoog.

nu zag ik dat ze verhoudingen van de chocoladebiscuit anders waren en heb ik dus voor de 20 cm vorm in de 20 gedaan, maar ik vond het niet hoog genoeg... is er ook een tabel waarbij ik kan uitrekenen hoe het werkt bij de mix voor de chocolade biscuit?

ook heb ik net een keukenmachine gekocht en vraag me af of ik eigenlijk wel de goede klopper gebruik, ik gebruik nu de K klopper (voor beide taarten gedaan) maar misschien moet ik de garde gebruiken?

wat een vragen haha, hopelijk kan iemand me helpen want ik moet er volgende week een maken voor een verjaardag en die moet wel mooi worden natuurlijk ;)

alvast bedankt!

Re: chocolade biscuit funcakes en keukenmachine

voor het mixen van biscuit gebruik ik de garde :Y

ik gebruik voor chocobiscuit hetzelfde aantal eieren als voor normale biscuit en pas de rest van de mix dan in verhouding aan. Ik gebruik voor een 20 cm 4 eieren bijvoorbeeld en doe dat voor beide recepten.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Ik doe voor een 20 cm ook 4 eieren. Voor chocobiscuit van Funcakes gebruik ik voor elk ei  82,5 gram chocobiscuitmix en 18,75 ml water, dus voor 20 cm: 330 gram mix en 75 ml water. En inderdaad mixen met de garde.

Zo worden mijn chocobiscuits altijd mooi hoog.

4

Als ik chocoladebiscuit maak, houd ik altijd een iets grotere maat aan, bijvoorbeeld 21 cm of 22cm. En dat dan in een 20cm vorm. De kapsels worden dan lekker hoog.
Werkt voor mij het beste!

Succes!

5

bedankt voor de reacties! ga ik dat even proberen :)