Onderwerp: 3750 gram roomboter verder.....

En 3000 gram cupcakemix
900 gram botercrememix
900 gram poedersuiker
30 eieren en nog veel meer....

Resultaa(r)t: 130 cupcakes!!
In de smaken aardbei, sinaasappel, mango, witte chocolade, mokka en chocolade. :P

http://i49.tinypic.com/2zfsrao.jpg
http://i48.tinypic.com/2hmq4wo.jpg
http://i47.tinypic.com/2hfna0o.jpg

De baking cups waren los gegaan, had ze te strak tegen elkaar in een taartdoos gezet. Vond dit heeeel jammer maar was niks meer aan te doen...
Tips? Altijd welkom!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

Re: 3750 gram roomboter verder.....

ziet er onwijs leuk uit!!!!!!!

Te leuk!!!!

3 Laatst bewerkt door ireen123 (29-06-2012 21:35)

Zorg dat je lint in huis hebt in de kleuren die je wilt maken zodat je altijd een alternatief hebt. ( je kunt lint om de cc binden)
Is dat een tip voor jou?

Evengoed een heel mooi resultaat

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

ireen123 schreef:

Zorg dat je lint in huis hebt in de kleuren die je wilt maken zodat je altijd een alternatief hebt. ( je kunt lint om de cc binden)
Is dat een tip voor jou?

Evengoed een heel mooi resultaat

Heel slim!!! Dat zal ik eens uitproberen. Bedankt voor de tip!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

5

In 1 woord GEWELDIG!

Als ik het goed zie zijn dit bakpapiertje van Dr Oetker?
Ik heb die ook 1 keer gebruikt alles mooi op kleur met fondant bekleed en ja hoor ook allemaal los grrrr.
Ik gebruik ze niet meer,ik gebruik alleen nog maar die van house of marie en die zijn bij mij nog nooit los gegaan.

6 Laatst bewerkt door Leef! (29-06-2012 22:56)

Wat een werk en kilo's zeg! Leuk!

Ik gebruik tegenwoordig iets minder boter en dan laten de cups niet meer los!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Draakje-73 schreef:

In 1 woord GEWELDIG!

Ik heb die ook 1 keer gebruikt alles mooi op kleur met fondant bekleed en ja hoor ook allemaal los grrrr.
Ik gebruik ze niet meer,ik gebruik alleen nog maar die van house of marie en die zijn bij mij nog nooit los gegaan.

Inderdaad, Dr Oekter.
Normaal heb ik er geen problemen mee (als ik ze voor 'eigen consumptie' maak) maar nu moesten ze in een doos en had geen inserts... heb ze dus strak tegen elkaar gezet zodat ze niet konden schuiven tijdens het vervoeren... maar er kwam hierdoor teveel druk op de ontstaande hoekjes waardoor alles losliet... Ik zal die van House of Marie ook eens gaan proberen! Bedankt voor de tip. :thumb:

8

Het loslaten kan ook door de hoge luchtvochtigheid komen. Maar de kwaliteit van je cc cups speelt ook vaak een rol. Ik zweer bij House of Marie!

9

jammer van het losslaten, maar ziet er heel gezellig uit.
Wat een leuke taart stekertjes heb je trouwens :)

10

Taarten van Kris schreef:
Draakje-73 schreef:

In 1 woord GEWELDIG!

Inderdaad, Dr Oekter.
Normaal heb ik er geen problemen mee (als ik ze voor 'eigen consumptie' maak) maar nu moesten ze in een doos en had geen inserts... heb ze dus strak tegen elkaar gezet zodat ze niet konden schuiven tijdens het vervoeren... maar er kwam hierdoor teveel druk op de ontstaande hoekjes waardoor alles losliet... Ik zal die van House of Marie ook eens gaan proberen! Bedankt voor de tip. :thumb:

Dacht dat het de bedoeling was de losse cc's,leuk dacht ik :lol: Maar idd net 40 cc's gemaakt voor fam.dag morgen ,ook Dr.oekter,laten stuk voor stuk los :nooo

11

Ik eb een klacht mail gestuurd naar dt oetker. Ze namen het serieus en ik kreeg een goed maak pakketje met allerlei dr oetker producten thuis :D
MAar in het vervolg HOM echt super

Zonder taart geen feest!

12

corientjuh schreef:

Ik eb een klacht mail gestuurd naar dt oetker. Ze namen het serieus en ik kreeg een goed maak pakketje met allerlei dr oetker producten thuis :D
MAar in het vervolg HOM echt super

Hier hetzelfde verhaal, ook een tijdje geleden een klacht gemaild over de cups. Als goedmakertje inderdaad een leuk pakketje, maar ik gebruik die cups nooit weer.

En elk nadeel heeft zijn voordeel; losse papiertje = makkelijk opeten. Geen gefriemel met papiertjes die te vast zitten  ;)
Mooi geheel hoor!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Ziet er vrolijk uit. Maar de Oetker cups werk ik nooit meer mee, ook die nieuwe met stippen er op laten los.

14

Oetker zelf zegt, dat de cupcakes moeten afkoelen op een rooster, dus niet in het blik laten staan. Ik weet niet of je het zo deed?

InekeGoe schreef:

Oetker zelf zegt, dat de cupcakes moeten afkoelen op een rooster, dus niet in het blik laten staan. Ik weet niet of je het zo deed?

Dat maakt helemaal niets uit. Ik haal ze altijd meteen en dat maakt niets uit.

Nou ik zal ook eens een mailtje naar Dr. Oetker sturen dan  :lol:

17

Ze zien er wel prachtig uit. Hartstikke jammer van de papiertjes. Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik een flinke hoeveelheid cc's maakte voor een kerstmarkt  :mad:
Ook een klacht gestuurd en ik kreeg ook een pakket met rara....een dubbele hoeveelheid cc papiertjes  :/  :+  (snap niet waarom, want die dingen wil ik niet meer gebruiken)

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

Mijn pakketje is ook binnen...

Mix voor kwarktaart
Mix voor brownies
Vanillesuiker
Aardbeiensaus
En nog iets maar die weet ik niet meer  :lol:

19

Taarten van Kris schreef:

Mijn pakketje is ook binnen...

Mix voor kwarktaart
Mix voor brownies
Vanillesuiker
Aardbeiensaus
En nog iets maar die weet ik niet meer  :lol:

:thumb:

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

20

ziet er mooi uit!

hebben alleen de toeven een smaakje of ook de cc zelf? gebruik je smaakstof uit zo'n flesje of wat anders?

21

ik had het toevallig een paar dagen geleden ook met de HoM cupjes! Zal wel met de hoge luchtvochtigheid te maken hebben!

22

jeetje, wat een werk. jammer van de papiertjes, maar ik vind ze prachtig!

23

Wat een werk, maar wat ziet het er leuk uit al die cupcakes zo bij elkaar.
Maar inderdaad wel balen als je papiertjes loslaten.
Ik heb dat zelf ook heel vaak, maakt niet eens uit welke papiertjes ik dan gebruik. Zelfs met PME papiertjes zijn er vaak een paar los.
Nu kreeg ik van iemand de tip om de cakemix van Home made te gebruiken. Verkopen ze gewoon in de supermarkt. Je moet dan de mix nemen waar je alleen water aan toe hoeft te voegen. Ik heb het nu een paar keer gebruikt en dan laten de papiertjes dus niet los. Zelfs de Oetker niet. Ik had laatst een hoop mini cuppies gemaakt en omdat ik er zo veel had en ze niet op gingen hebben er een paar echt 5 dagen in de koelkast gestaan om te kijken wat er mee zou gebeuren, en geen enkel papiertje liet toen los. Dus misschien een tip om die eens te proberen.

24

heel erg leuk allemaal!
Balen van de papiertjes!

Liefs, Zanoni

25

Prachtige ccs! En wat veel.

Hier met boerencakemix nog nooit losse papiertjes gehad, niet van de Xenos, niet van de Oetker of de Hema...
Idd direct uit de oven uit het ccblik halen & op een rooster zetten.

Maar zeker met zo'n mooie grote toef is het fijn wanneer je niet hoeft te peuteren aan een onwillig ccpapiertje! Dus ik zou me er niet al te druk over maken :) Het is een mooi gezicht zoals je het hebt neergezet!

Groetjes Sas