Onderwerp: Nieuwe taarten door Rigje
Eindelijk weer eens tijd om achter mijn pc te zitten. Mijn eerste goede daad? Delen van mij laatste taartjes 
Allereerst de verjaardag van mijn schoonouders. Zij vieren elk jaar samen de verjaardag. Ik vond het leuk om beide toch een eigen stukje taart te geven.
De onderste taart was vanille met witte choco ganache en verse aardbeien, de eerste keer dat ik 4 lagen maakte. De bovenste taart was een chocoladebiscuit met slagroom, maple sirup, chocoladebolletjes en gehakte walnoten en pecannoten.
Allereerst de dag van te voren al in het geheim wat moeten boetseren (voor het eerst echt aan het priegelen!)
De taart in zijn geheel
Zijn kant
Haar kant
Ministapeltaartje van de freubelavond in Delft bij mevrouw baktaart op 25 juni. Super gezellig en fantastisch om eens te ministapelen!

Tot slot de verjaardag van mijn beste vriendinnetje. Ik had eigenlijk geen tijd om een taart te maken dus ik heb er maar een stralend taartje van gemaakt. Ze had niet om een taart gevraagd maar toch het risico genomen dat ik wel iets zou versieren want ze had zelf niet voor taart gezorgd. Gelukkig heb ik dit nog uit mijn mouw kunnen schudden!

Ik weet dat dit geen vragen topic is maar het is wel een feedbacktopic. Ik rol mijn fondant voor het bekleden altijd uit tot een lap van ong 2 mm dikte. Nu las ik in desert tables dat de zusjes zeggen 6 mm dikte. Mijn taarten zijn eigenlijk altijd enigsinds bubbelig.. zouden mijn taarten strakker worden als ik de fondant iets dikker laat?!
Liefs en laat een berichtje achter als je me kan helpen met tips en trucs!
Om het bobbelige te voorkomen, is het belangrijk dat je heel goed je taart afsmeert. Ik smeer m ook rustig nog een 2e keer af, met een dun laagje extra dus(tussendoor in de koelkast, dan wordt je botercreme, als je dat gebruikt, wat harder). En je kan voor het bekleden nog even erlangs strijken met een paletmes (of de gladde kant van een gewoon mes) wat je even onder heet water hebt gehouden, dan wordt ie ook mooi glad.