1

Onderwerp: Hoe krijgen jullie 'n zwart lijntje om een puzzelplaatje (Helly Kitty)

Ik heb gisteren een Helly Kitty taart voor mijn nichtje gemaakt die twee wordt en de taart is heel mooi gelukt. Alleen zie ik bij veel van deze taarten dat er een zwart randje om Helly Kitty heen zit. Ik had hiervoor een zwarte pen besteld maar nadat ik het eerst uitgeprobeerd had, vond ik helemaal niet mooi en heb ik het maar zo gelaten. Het zwarte fondant krijg ik ook niet zo fijn in een sliertje dat ik het er om heen kan leggen. Tips? Alvast heel hartelijk bedankt!

Re: Hoe krijgen jullie 'n zwart lijntje om een puzzelplaatje (Helly Kitty)

Eh HellO kitty  :D

3

hier gebruik je een sugargun voor..dat is een soort klei pistool waar je oa een fijn lijntje van marsepein of fondant mee kan maken. Wat ik ook wel eens doe..heel soms..is de gehele afbeelding op zwart leggen en met vaste hand iets ruimer de omtrek uitsnijden, daaron puzzel ik verder..dan heb je een zwart randje en lbijft alles gelijk netjes zitten...maar nu ik de sugargun heb gebeurd dat nauwelijks..zo veel marsepein of fondant om te eten dan...

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4

voordat ik de sugergun had heb ik het een keer met de knoflookpers gedaan...je krijgt dan allemaal gelijke dunne sliertjes en die leg je er langs, heel zachtjes de stukjes aandrukken zodat het een geheel lijkt! succes

groetjes Nancy
Geniet van het leven zo lang je nog genieten kan.......

Super bedankt; ga maar eens een sugargun bestellen (dure hobby wordt dit zo langzamerhand  :rolleyes: )

6

Als je een smooter hebt kun je ook een heel dun rolletje smooteren hoor, doe ik ook nog wel eens als het maar weinig is, hoef ik de sg niet te pakken.

Christine.

7

Ik heb nu een sugargun maar in het begin deed ik het met een doktersspuitje,zonder naald natuurlijk :)  Beetje fondant erin,10 sec in de magnetron en je drukt er heel snel dunne,lange lijntjes uit.