1

Onderwerp: SOS chocolade bol

Hallo allemaal,
Ik heb jullie hulp nodig. Met kerst heb ik voor het eerst een poging gewaagd om chocolade kerstballen te maken, dit is toen vreselijk mislukt. Nu moet ik voor een taart weer iets dergelijks maken. Vandaag weer een keer geprobeerd, maar ik krijg de chocolade niet uit het vormpje. Heeft iemand hier ervaring mee, want ik heb echt geen flauw idee meer hoe ik het moet aanpakken  :rolleyes: 

Hier een afbeelding van het vormpje waarmee het zou moeten lukken volgens anderen.
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/tbezigebijtje/article14542016.jpg

Re: SOS chocolade bol

Pff ik heb geen idee maar lees wel even mee!!!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

3

Is je chocola goed getableerd? Heb je je vorm een beetje verwarmt? Heb je m dik genoeg gegoten? Heb je m na t gieten in de koelkast gedaan?

4

De chocolade is getableerd zoals ik geleerd heb dus dat zou oké moeten zijn omdat het zo ook altijd goed gaat met bonbon. Maar de vorm is niet verwarmd, maar wat is daarvan het effect? Ik maak namelijk ook nooit mijn bonbon mal warm.
En ipv in de koelkast heb ik het in de vriezer geplaatst, weet niet of dat nog nadelige effecten heeft tov de koelkast?

5

Met heeeeel veel grof geweld is het me gelukt :lol:  ik heb dit keer het vormpje even verwarmd en heel hard op het keukenblad geramd en hij is eruit. Hij is niet perfect maar zeker goed genoeg. Bedankt voor jullie meedenken!

6

Het verwarmen zorgt ervoor dat je chocola beter lost en je kan m beter in de koelkast doen anders is de temperatuurschok nogal groot..