1

Onderwerp: hoe gedecoreerde marsepein bewaren??

Hoe bewaar ik uitgestoken marsepein en hoe lang van te voren kun je dit doen?
Ik heb gelezen dat je ze in plastic mapjes kunt bewaren?
Wil graag ruim van te voren beginnen aan 180 cc.
Wie heeft tips??? thanks!

2

Re: hoe gedecoreerde marsepein bewaren??

ik doe mijn marsepein in een afgesloten bakje, tupperware potje ofzo. Als ik meerdere decoraties heb, dan leg ik ze op elkaar met ertussen een velletje bakpapier.
Op deze manier droogt de marsepein niet uit en kan je het wat langer bewaren. In principe zelfs een paar weken op voorhand.

In een plastiek mapje heb ik nog altijd het idee dat het wat uitdroogt en voor op een cc bijvoorbeeld, is dat niet echt lekker.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Ik bewaar alles op een snijplanken die ik speciaal voor dit doel heb en dan daarover een dicht geknoopte  pedaalemmer zak tegen het uitdrogen. Als ik erg veel heb veschillende planken boven elkaar met klosjes ertussen zodat de boetseersels niet verdrukt worden , alles uit het zicht in een keukenkasje , werkt voor mij ideaal  :Y

Taart groetjes Ellen

4

Thanks lady's!

Het gaat dan hopelijk niet "nattig"worden toch?

5

fem schreef:

Thanks lady's!

Het gaat dan hopelijk niet "nattig"worden toch?

Nattig wordt het als je het in de koelkast bewaart

Taart groetjes Ellen

6

Ellen Lagas schreef:

Nattig wordt het als je het in de koelkast bewaart

Als je het niet verpakt wel. Suiker, en daarvan zit er nogal wat in marsepein, trekt vocht aan uit de lucht. En in een koelkast is het vaak vochtig.

Als je eenmaal met je handen aan marsepein hebt gezeten en het hebt doorgekneed kun je het beter zo snel mogelijk gebruiken. Ik zou het niet langer dan een paar dagen van tevoren maken en dan vochtdicht verpakt gekoeld bewaren.