1

Onderwerp: Van mijn ontwerp ben ik best tevreden...

... maar de uitvoering ervan is een ramp  :rolleyes:
Het weer van gisteren heeft me erg parten gespeeld.

Ik mocht eindelijk eens een taart naar eigen keuze maken om mijn verjaardag te vieren met ons koor! Balen dat die niet perfect geworden is.

Deze zijn 2 taarten op elkaar en vormen samen een hoge taart van 20cm. Gevuld met 2 lagen banketbakkersroom met bovenop frambozen en 2 lagen frambozenbavarois.
Het is bekleed met kneedbare chocolade (ivory) - een experimentje.
Het silhouet is van eetbaar papier gesneden.

https://lh4.googleusercontent.com/-68kN3Bzj0D8/T-1I1DIGEMI/AAAAAAAAASo/qsxkLB18w4c/s512/IMG_1445.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-vRLfj0P3DFU/T-1LJg0t4sI/AAAAAAAAATA/HesRARspePs/s512/IMG_1437.jpg

Als je mijn rampverhaal wil lezen, dan kan je dat hier doen  :D
http://cakechiqueboutique.blogspot.be/

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

2

Re: Van mijn ontwerp ben ik best tevreden...

op de scheurtjes bovenop na, vind ik hem super! Wat is ie hoog!!!

3

Lenney schreef:

op de scheurtjes bovenop na, vind ik hem super! Wat is ie hoog!!!

Ja, erg he, die scheurtjes bovenop. Die zijn er vannacht opgekomen in de koelkast, waarschijnlijk toch ook met het temperatuurverschil.
Het was de eerste keer dat ik die kneedbare chocolade gebruikte. Voor bekleden is het toch niet zo erg handig, weet ik nu.
Volgende keer zou ik eerder 2 lagen ganache smeren, denk ik.

Nu goed, het is een taart voor eigen gebruik, en een experiment, dus al bij al heb ik weer veel geleerd!

Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Misschien niet zo perfect als je wilde, maar toch vind ik 'm gaaaf!
Ik hou van dit soort taarten :Y !! En je hebt toch maar even een 20 cm hoge taart bekleed (ok, in delen, maar dat is niet te zien ;) ), toppie!!

Groetjes, Tabitha         www.sweetiecake.nl
"Keep calm and have a (cup)cake"

5

tabithar schreef:

Misschien niet zo perfect als je wilde, maar toch vind ik 'm gaaaf!
Ik hou van dit soort taarten :Y !! En je hebt toch maar even een 20 cm hoge taart bekleed (ok, in delen, maar dat is niet te zien ;) ), toppie!!

Bedankt!
Ik ga een soortgelijke taart zeker nog eens opnieuw maken, maar dan onder betere omstandigheden ;)
Ben ook helemaal gek op die stijl!

6

prachtig ontwerp idd :thumb:  en vwb de uitvoering...... alleen 'wij' taartennerds zien de minpuntjes, de rest van de wereld ziet een prachtige taart :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl