Onderwerp: Cakepop Parade
Zo ... drukke week achter de rug. Het resultaat is een heuse, echte parade
Veel kijkplezier
I'm not insane, I'm mentally hilarious
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Cakepop Parade
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zo ... drukke week achter de rug. Het resultaat is een heuse, echte parade
Veel kijkplezier
Erg leuk!
Ik vind de lieveheersbeestjes zo schattig!
Wat een gezellige pops, ga denk ik het weekend je lieveheersbeestjes inpikken

Wat een leuke cakepops. De inktvis vind ik enig.
Wat een geweldige cakepops!
Ik ben zelf na vele taarten ook aan het oefenen met andere dingen. Momenteel ben ik bezig met petit fours... vind ik ook geweldig.
Maar ik heb laatst een keer cakepops geprobeerd.
Net zoals altijd, ging ik er vanuit dat het allemaal wel in 1 keer zou lukken (en net zoals altijd lukte het niet in 1 keer).
Ik had de cakepops perfect gebakken in een bakvorm voor cakepops, ze zagen er super uit.
Ik heb ze vast gemaakt op een stokje en in de vriezer gezet (so far so good). Maar toen ging ik ze dopen in chocolat melts... Ze vielen er allemaal af (werden gewoon topzwaar) en volgens mij werd de laag choco veel te dik.
Heb jij misschien tips voor deze geweldige cakepops? Volgens mij gebruik je candy melts ipv choco, klopt dat?
Groetjes Patricia
Wat een geweldige cakepops!
Ik ben zelf na vele taarten ook aan het oefenen met andere dingen. Momenteel ben ik bezig met petit fours... vind ik ook geweldig.
Maar ik heb laatst een keer cakepops geprobeerd.
Net zoals altijd, ging ik er vanuit dat het allemaal wel in 1 keer zou lukken (en net zoals altijd lukte het niet in 1 keer).Ik had de cakepops perfect gebakken in een bakvorm voor cakepops, ze zagen er super uit.
Ik heb ze vast gemaakt op een stokje en in de vriezer gezet (so far so good). Maar toen ging ik ze dopen in chocolat melts... Ze vielen er allemaal af (werden gewoon topzwaar) en volgens mij werd de laag choco veel te dik.Heb jij misschien tips voor deze geweldige cakepops? Volgens mij gebruik je candy melts ipv choco, klopt dat?
Groetjes Patricia
Idd, als ik dat zo lees dan is je chocola te dik geweest, waardoor de pop als het waren van het stokje getrokken worden (gebeurt mij ook nog wel eens hoor, op de foto's zie je natuurlijk de gelukte versies, de mislukte versies zijn dan allang in het donkere gat dat "de mond van mijn man" heet vertrokken
)
Ik gebruik idd melts, van Wilton meestal, maar ik heb die witte bv. met Merckens gedaan (voor het eerst - apart spul, voelt dik aan, maar is tegelijkertijd ook weer goed vloeibaar
).
Wilton melts kun je verdunnen met Crisco, dan wordt het minder dikt, kun je makkelijker een pop erdoor halen.
Die inktvis is schattig!!! Hoe heb je de 'tentakels' gemaakt? Zijn dat ook melts of is dat fondant? Ziet er allemaal super uit!
Wauw helemaal te gek.
Hoe maak jij de ogen van de kip ? Een eetbare stift op de chocolade werkt niet heb ik gemerkt. Toen heb ik op advies de verf om chocolade mee te verven erop gebruikt. Dit werkt goed ware het niet dat het niet droogt en dus vlekt op het moment dat ze een zakje ingaan.
Wat een leuke parade!!
Vooral de lievebeestjes, varken, uiltje, kitty en octo, nouja allemaal dus!!
Groetjes!
Die inktvis is schattig!!! Hoe heb je de 'tentakels' gemaakt? Zijn dat ook melts of is dat fondant? Ziet er allemaal super uit!
De tentakels zijn van melts gemaakt. Ik heb een tekening gemaakt en die onder wat bakpapier gelegd. dan wat melts in een spuitzak doen, puntje eraf knippen (niet te groot puntje, maar ook niet te klein ...) en dan vullen, zoal je eigenlijk met RI ook zou doen.
En dan wel twee lagen doen. De basis (niet te dik , want anders loopt het uit, maar ook niet te dun, dan breekt het) en dan nog een keertje. Dan wordt het stevig genoeg om op te pakken.
En dan als het droog is, een beetje melt om te plakken en de cakepop er op zetten, even laten drogen en dan is het klaar.
Wauw helemaal te gek.
Hoe maak jij de ogen van de kip ? Een eetbare stift op de chocolade werkt niet heb ik gemerkt. Toen heb ik op advies de verf om chocolade mee te verven erop gebruikt. Dit werkt goed ware het niet dat het niet droogt en dus vlekt op het moment dat ze een zakje ingaan.
Yep, dat probleem ken ik. Het is verf, maar dan gemaakt van kleurpoeder en dan met confectioners glaze. Ik had het ook geprobeerd met gelkleur, maar dat werkt niet. Je moet echt met poeder doen.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0
het droogt "droog" op en maakt veel mooiere en diepere kleuren. Ik heb bv. ook koetjes gemaakt (niet op de foto) en de zwarte koeienvlekken heb ik erop geschilderd.
En zo heb ik ook wit gedaan op de octo's ...
Hoi,
bedankt voor je reactie. Heb je misschien ook een link voor wat voor kleurpoeder je gebruikt hebt.
Alvast bedankt.
Wow, wat superleuk! Ik heb gister geprobeerd cakepops te maken, maar het was om te janken. Eerst wilde de melts niet dun worden (van Wilton), werd een grote taaie klomp. Crisco erbij gedaan, maar toen bleek m'n schaaltje niet diep genoeg te zijn waardoor ik de pops door de melts veegde ipv doopte... dus vielen ze uit elkaar. M'n vriend vond ze bovendien niet te eten, dus de hele handel weggemikt. Maar zo jammer, want als ik dit zie... ik word er zo vrolijk van!!
Dus, R.E.S.P.E.C.T!!
Wow, wat superleuk! Ik heb gister geprobeerd cakepops te maken, maar het was om te janken. Eerst wilde de melts niet dun worden (van Wilton), werd een grote taaie klomp. Crisco erbij gedaan, maar toen bleek m'n schaaltje niet diep genoeg te zijn waardoor ik de pops door de melts veegde ipv doopte... dus vielen ze uit elkaar. M'n vriend vond ze bovendien niet te eten, dus de hele handel weggemikt. Maar zo jammer, want als ik dit zie... ik word er zo vrolijk van!!
Dus, R.E.S.P.E.C.T!!
Dank je
Je moet ze eens maken van oreo met monchou ... kijken of je vriend dan nog steeds niet te eten vindt
Die boterballen vind ik zelf ook niet lekker hoor. De kunst is om precies genoeg botercreme erbij te doen. Ik moet nog gaan expirimenteren met gesmolten chocola. Plus als het rond moet zijn, gebruik ik de cake popmaker, dus dan is het een echt cakeje ...
Bedoel je Oreocake? Zal ik es googelen. Ik had gewone cake met een beetje witte chocopasta gemengd.
Want die pops zijn te leuk om ze niet te maken 
Bedoel je Oreocake? Zal ik es googelen. Ik had gewone cake met een beetje witte chocopasta gemengd.
Want die pops zijn te leuk om ze niet te maken
Nee, gewoon een rol oreo koekjes verkruimelen, en dan monchou erbij doen. Ik doe zo'n half tot 2/3 pakje monchou bij 2 rollen verkruimelde oreo's. En dan mengen tot een bal en dan balletjes draaien. Begin met een half pakje monchou en doe er dan extra bij naar gelang je nodig hebt. Ik draai af en toe proefballetjes tussendoor om te kijken wat de consistentie is. En voeg dan beetje bij beetje toe.
Ik haal daar zo'n 20 tot 25 pops uit (afhankelijk van de grootte van je bal)
Oeh, dat klinkt lekker! Ga ik eens proberen, bedankt voor je tips! 
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » Cakepop Parade