1

Onderwerp: hoe wit afsmeersel bekomen?

een beetje zoals dit:

http://4.bp.blogspot.com/_RPeO_zW6N24/THZZenMFfvI/AAAAAAAACXc/0dtykQIZwsE/s1600/_MG_2187.jpg

Liefst niet met icing noch met botercrème... Iemand enig idee welk recept ik zou kunnen maken om mijn taart mooi af te smeren. Ben niet van plan de regenboogtaart te bekleden, enkel afsmeren met een lekker (WIT) fris smeerseltje

2

Re: hoe wit afsmeersel bekomen?

Buttercream-icing maken. Zijn verschillende recepten voor, ook hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … Decoreren/ of op de Wilton site, staan er nog veel meer.

Oh, ik lees even verder en je wilt geen icing of buttercream. Dat wordt lastig :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

als het van die icing zoals op koekjes is (eiwit + poedersuiker) liever niet... Bijkes vieze smaak...
Ik heb net iets gelezen van eiwitten + suiker (ik veronderstel gewone kristal/vanille suiker) laten warmen tot suiker gesmolten is, en dan boter bij...

4

Op koekjes gebruik je (meestal) royal icing, Marianne heeft het over buttercream icing. Dat is icing waar onder andere Crisco in zit (plantaardig vet), kijk maar eens bij die link die in haar bericht staat. Zal je wellicht (een stuk) duidelijker worden dan.... ;)

En 'iets van eiwitten en suiker', volgens mij kan je dan nog altijd heel veel kanten op......  :s

Succes!

5

mistique schreef:

als het van die icing zoals op koekjes is (eiwit + poedersuiker) liever niet...

Buttercream-icing is wel ietsje meer dan eiwit en poedersuiker :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

ik heb het opgezocht, het is Swiss meringue buttercream op die taart blijkbaar...

Ga proberen (tussen de helpende handen bij de verhuis van mijn nichtje door) dit weekend eens te testen... Moet ik het 1-2-3 recept gebruiken hiervoor?

Is de smaak van SMB lekker?

7

Merinque Botercrème is erg lekker, maar het wordt niet zo spierwit als op de foto, dacht ik toch.
Misschien hebben ze er wel witte kleurstof bijgedaan?

Je kan ook creamcheesefrosting gebruiken.
Normaal gezien doe je er boter bij, maar je kan ook geklopte slagroom erdoor doen ipv boter (wel in de koelkast bewaren dan). Of eventueel mascarpone.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com