1

Onderwerp: recept voor koekjes

Hallo allemaal,

Ik wil graag koekjes bekleden met fondant.
Wie heeft er een recept voor koekjes die dan niet zacht worden als ze met fondant bekleed worden....?

Alvast bedankt!

Groetjes Renate.

2

Re: recept voor koekjes

Ik heb het recept van PP  van de site (hiernaast) gebruikt. Wel even in de koelkast doen nadat je ze hebt uitgestoken.

Succes,
Natalie

Koekjes (recept Peggy Porschen)

--------------------------------------------------------------------------------

Ingrediënten:
◦200 gr suiker (of 150 gr suiker en 50 gr vanillesuiker)
◦200 gr boter
◦400 gr bloem (niet zelfrijzend)
◦1 ei
◦evt snufje zout

Werkwijze:
De boter zacht laten worden ( Evt even in de magnetron zetten maar beter is gewoon een paar uurtjes uit de koelkast.). De boter met de suiker mixen, ongeveer 5 tot 7 minuten. Het ei bijvoegen en weer mixen. Daarna de bloem toevoegen. Stil beginnen met mixen en dan mag de snelheid wat omhoog en even de randen afschrapen en terug mixen en dan vormt er zich een bolletje. Het deeg uit de kom halen en inpakken in folie. Minstens een uur in de koelkast laten rusten. Uitrollen tot ongeveer 4 a 6 mm, uitsteken naar behoefte. Koekjes van dezelfde grootte bij elkaar in de oven. zo'n 8 tot 10 minuutjes bakken in de oven op 180° C

Foto van Desiree (Djehr op het forum). Werkwijze en tips van Karen (Karentje op het forum). Klik hier om naar haar topic te gaan, voor tips en adviezen of om je vraag te stellen.

« Terug naar Bakken - Koekjes

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

3

Deze heb ik pas ook gemaakt en ze blijven heel mooi, het bakblik met de uitgestoken koekjes nog weer een half uur in de koelkast gehad en dan blijven ze precies even groot als de uitsteker.
Als je er dan fondant of marsepein op doet van dezelfde vorm zie je geen randjes koek meer.

4

:) en voor nog meer tips zie dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=86988

5

Thnxxx voor de reactie's!

En hoe kan ik het fondant het beste op de koekjes vast maken?

6

ik gebruik altijd een beetje jam

7

djehr schreef:

ik gebruik altijd een beetje jam

En worden de koekjes dan niet zacht?

8

Een beetje water op de fondant kan ook. Deze koekjes kunnen een hoop hebben hoor jam kan prima. Maar met dit rare weer bleef het bij mij gewoon al plakken.

Gr. natalie

Je moet heel veel kikkers kussen om 1 prins te vinden!

9

NatalieAnne schreef:

Een beetje water op de fondant kan ook. Deze koekjes kunnen een hoop hebben hoor jam kan prima. Maar met dit rare weer bleef het bij mij gewoon al plakken.

Gr. natalie

Dank je!

Ja het is geen fondant weer he pfffff,ik moest gisteren kleine echt hele kleine treintjes boetseren mennnnn wat een ramp.

10

Thnxxx voor de tips!

Ik heb net koekjes gebakken en komen net zo mooi uit de oven.
Vanavond even versieren en dan zal ik foto posten in de juiste rubriek.

Groetjes Renate.