1

Onderwerp: [SPOED] Lactosevrij chocoladebiscuit?

Goedemorgen,

Wie o wie kan (en wil ;)) voor mij zo snel mogelijk een lactosevrije chocoladebiscuit van 25cm rond bakken? Mij lukt het niet, blijft een 'lage koekmassa'.

Ik heb  hem zo snel mogelijk nodig en hoop dan ook dat iemand het kan/wil doen.

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door Brenda1512 (27-06-2012 10:11)

Re: [SPOED] Lactosevrij chocoladebiscuit?

Ik kan je niet echt helpen maar ik maak altijd chocolade biscuit door een beetje gesmolten chocolade door mijn biscuit heen te mixen als hij op lage snelheid nog staat na te mixen. Geen idee of er in bijv. De funcakes biscuitmix lactose gebruikt wordt... Maar de AH heeft lactose vrije chocolade geloof ik...

En anders even kijken op ikmagookchocola punt nl

En dit staat er bij de biscuit mix in de webshop...

http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -1811.html

3 Laatst bewerkt door Mammavanvijf (27-06-2012 10:46)

pure chocolade is lactosevrij, ik maak mijn biscuit altijd van bloem, suiker, eieren en maïzena (van koopmans is lactosevrij). Als je dan op het einde pure chocolade er door doet, dan is je biscuit lactosevrij!

Zie nu pas dat je iemand anders zoekt om het te bakken en niet om een recept.... Ik woon te ver weg.. sorry!

Als je pure chocolade hebt, die smelten en gewoon toevoegen aan de funcakes mix. Tegen het eind.

Dan heb je biscuit die wel luchtig is!

Ik woon te ver weg om het voor je te maken........succes!

5

Precies, het recept heb ik (gewoon van de basisbiscuit hier), de ingrediënten ook.......... daar gaat het niet om, maar even goed bedankt voor de info!

Het mag overigens geen pure chocolade zijn, maar ik heb bij AH al lactosevrije melkchocolade gehaald. Kan ik dat dan ook door de biscuitmix doen en zo ja, hoeveel zou ik daarvan nodig hebben?  :think:

Ik probeer het zelf op te lossen, bedankt iedereen!

6

Poging 2 staat in de oven, fingers crossed!  :lol:

7

Volgens mij is de cacoapoeder in die bruin/witte pakken ook lactosevrij. Ik maak dan beslag voor 20 cm met 4 eieren, 120 gram suiker, 90 gram meel en 30 gram cacaopoeder. Wij vinden dit biscuit heerlijk!

What doesn't kill you, makes you stronger

En en en???

9

Poging 2: mislukt........  :s

Ok, ik wil het dus wel proberen met chocolade bij de biscuitmix van Funcakes maar hoeveel en wanneer erbij doen, weet iemand dat (door ervaring t liefst ;))?

10

geen verstand van lactose enz. maar als je gewoon bloem mag gebruiken, suiker eieren en cacao. moet t lukken hoor. Ik bak ook altijd zelf met deze ingredienten een biscuit. op t begin deed ik een beetje smokkelen met bakpoeder erbij( weet ook niet of dat mag hoor)

Bij cacao wel de hoeveelheid bloem aanpassen

11

Volgens mij is gouda nog best een stukkie van hardinxveld anders had ik m zo voor je gebakken

12

Het wordt een stúk lager dan 'normale' biscuit..... maar goed, poging 1 en 3 samen zullen met zoveel eieren erin ;) hoog genoeg zijn....

Volgende keer a) geen allergie-taart bakken (wat een stress wat wel/niet mag :o en b) gewoon de mix van FunCakes gebruiken voor mooie, makkelijke, hoge biscuits!  :D

13

annick67 schreef:

Het wordt een stúk lager dan 'normale' biscuit..... maar goed, poging 1 en 3 samen zullen met zoveel eieren erin ;) hoog genoeg zijn....

Volgende keer a) geen allergie-taart bakken (wat een stress wat wel/niet mag :o en b) gewoon de mix van FunCakes gebruiken voor mooie, makkelijke, hoge biscuits!  :D

idd...allergie taarten zijn best veel stress...daarbij bakken zoals je normaal niet gewend bent..dat werkt ook niet echt mee. succes met de taart

14

[MOVE] -> bakken & vullen dus  ;)

15

Karin09 schreef:

[MOVE] -> bakken & vullen dus  ;)

Hmmmm ook als/omdat/terwijl ik vraag of iemand zo'n biscuit voor mij kan/wil bakken?  :think:

16

Hoi,

nou moet ik toevallig ook lactose vrij maken maar de cake mix van de funcakes is lactose vrij ik weet niet of die chocolademix van hun dat ook is. Lactose vrij is wel wat anders dan melkvrij natuurlijk voor de vulling kan je gebruik maken van de slagroom van dee minus L dat is lactose vrij. maar je kan natuurlijk altijd even vragen hoe ernstig het is mijn moeder en neefje hebben het toevallig allebei en mijn moeder heeft medicijnen waardoor ze best een beetje lactose kan hebben! een kleine hoeveel heid is dus geen probleem pure chocolade is lactose vrij! suc6

17

De chocolademix van FunCakes is NIET lactosevrij.

18

Ik weet niet of je nog steeds hulp nodig hebt maar ik maak een chocobiscuit als volgt. Het de normale hoeveelheid Funcakes mix (de gewone, niet de choco) en eieren voor een 25 cm biscuit en 1 extra ei mixen (8 min). Dan een derde van het gewicht van de droge mix die je gebruikt hebt aan gesmolten en afgekoelde pure chocolade toevoegen (als je bijv 600 gram mix gebruikt hebt, 200 gram chocolade) en nog 3 minuten langzaam mixen. Vervolgens bakken, bij mij moet hij langer in de oven dan een naturelbiscuit. Ik ga er hierbij van uit dat de Funcakes mix lactose vrij is, maar dat is hij geloof ik tegenwoordig. Succes!

19

Alleen zoals ik al zei.... puur is geen optie: kan ik dan ook gewoon melk gebruiken in dezelfde hoeveelheid? :o

Kan je wel merken dat ik niet zo'n choco-fanaticus ben?  :+

En ja, de naturel (chocolade niet) FunCakes biscuitmix is tegenwoordig lactosevrij.

Dank je wel in elk geval!

20

Ik weet niet of het ook met melkchocolade kan, ik heb het nog nooit geprobeerd. Ik weet niet wat de reden is dat je geen pure chocolade mag gebruiken, maar de chocoladesmaak van dit recept is niet heel erg overheersend dus ik zou het wel aandurven voor mensen die gewoon niet zo van pure chocolade houden om het wel te gebruiken. Voor de vulling kan je dan wel gewoon melk chocolade gebruiken.

21

Ik heb biscuit 1 en 3 op elkaar gezet en er 1 'laag' tussenuit gehaald anders werd hij (veel) te hoog: nu is hij 'lekker' hoog....  :D

Zag er prima uit, rook heerlijk overigens  :9

22

Super dat het toch gelukt is! :thumb: