1

Onderwerp: Hoe twee biscuits op mekaar bekleden?

Ik maak volgende week een biscuit taart,
maar hoe doen jullie dit als je de bovenste (dus het tweede stuk biscuit dat kleiner is) willen bekleden?

Bekleed je de kleinste apart en zet je die dan op de grootste die reeds al bekleed is met fondant? Of laat je het er in 1 groot stuk over hangen?

(En ik heb maar 1 soort ronde, is het mogelijk om 1 van de twee gewoon zelf te verkleinen dmv een mes? Want ik wil een grote ronde en een kleine ronde)

Cookies are made of butter and love.

2

Re: Hoe twee biscuits op mekaar bekleden?

Ik zal niet zeggen dat het niet kán om zelf kleiner te snijden, maar ik vrees dat het nooit echt mooi zal worden. Heb je geen ronde overschaal o.i.d. die je zou kunnen gebruiken als kleinere maat (evt. even verhogen met bakpapier)?

En voor wat betreft het stapelen: dat staat hier heel goed uitgelegd.

Ook bij de FAQ in de linkerkolom kun je heel veel informatie vinden, overigens.  :Y

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Hoihoi,
Ik bekleed de taarten altijd apart van elkaar, vind het makkelijk zo, anders zit je met zo'n grote lap te kijken. Ertussen wel een cakeboard ertussen anders zakt de onderte taart in.
Het is wel mogelijk om hem met een mes kleiner te maken. Ik zou het niet kunnen.
succes!!!

Groetjes Yvon

4

Alletwee apart bekleden, idd de ene kleiner bakken (en niet snijden) dan de ander en tussen de taarten een taartkarton, maar ook in de onderste 4 douwels (bamboestokjes) op maat gemaakt! Anders zakt je taart echt in... Succes!