1

Onderwerp: Graag jullie mening...

Hallo,

Ik krijg een een aanvraag binnen voor een taart voor 30 personen.
Heb de klant verteld dat de taart ongeveer 30 x 30 zal zijn. Ze denkt dat de taart te klein zal zijn omdat de taarteters nogal zoetekauwen zijn. Heb gezegd dat het niet te vergelijken is met slagroomtaart en dat de taart nogal wat machtiger is door de fondant/marsepein en de vulling van botercreme. Wat is jullie ervaring met het formaat 30 x 30 cm? Is dit voldoende voor 30 personen?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen..

Groetjes Kelly

2

Re: Graag jullie mening...

Volgens het schema haal je er 31 stukken uit.
Als de klant een grotere wilt, kost dat natuurlijk ook meer, dus als ze dat wilt, tja, waarom niet?
Dan weet zij (en jij!) voor de volgende keer of het genoeg of teveel was.
Volgens mij sta je hier verkeerd, ik meld je even.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Haar budget is niet kostendekkend voor meer. En ze levert al een kortingsvoucher in.. Extra kosten in rekening brengen is dus geen optie. Helaas...

4

je kan er een snijschema laten zien en dan de hoogte van de taart erbij vermelden? dan kan ze precies zien hoe ze er die 30 stukjes uit kan halen. is ze bang dat het te klein is zit er voor haar toch echt niks anders op dan extra betalen. anders kom je dalijk niet uit je kosten.

5

Dan houdt het op.
Niet het bakken, maar een grotere taart.
Ik zou dan idd een snijschema laten zien/erbij doen.
Hoe dan ook, je moet er zelf niet bij inschieten.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

6

Je hebt het naar mijn idee héél goed uitgelegd hoor!
Mijn ervaring is dat de stukjes meer dan genoeg zijn. Uiteindelijk zijn de stukjes dan 5x6 cm groot en inderdaad het is allemaal machtiger.

Ik zou als ik jou was gewoon bij de 30x30 blijven.
Het is met alles wat je afneemt, daar moet je voor betalen.
Dus wil ze meer dan zitten daar ook kosten aan verbonden.

Groetjes, Angela

Als er 31 stukken uitgehaald kan worden, heeft ze zelfs een stuk te veel. Natuurlijk is je taart zo lekker dat ze wel twee stukken op kunnen, maar dan moet ze twee taarten bestellen.

Doet mij denken aan die zelfmaak tompoucen. Staat op dat er zes in zitten, maar ik tel er toch echt maar twee :D  :D

ik heb ook hetzelfde probleem gehad dat iemand een 30x30 taart wilde voor 30 personen. en ja het waren ook zoetekauwen. later heb ik nog navraag gedaan, want ja ik had ze ook gewaarschuwd. hun conclusie was : ze hadden te weinig :/  :/  Gelukkig had ze zelfeen appeltaart bij gemaakt. ik heb aangeboden om de volgende keer 2 keer een diameter van 25 cm te maken. dan zit je net op iets meer stukken.

kijk ook eens op mijn website en laat een berichtje achter: http://miggels-taart.webklik.nl/page/homepage. Dank je wel.

9

Over het algemeen krijg ik wel iets meer stukjes uit een taart dan geschat wordt.

Het lijkt me op zich vrij simpel, als ze geen budget heeft voor meer, dan moet ze evt maar kleiner snijden. Het komt uit de lengte of uit de breedte.. en niet uit jouw portemonne hoor. :)

~ Never waste a good crisis... ~

10

Uit mijn 25x25 worden al 25+ stukken gesneden (vul 3x en mijn taarten zijn bijna 10 cm hoog)
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet zo  :o . Ze wil een grotere taart maar heeft geen genoeg geld daarvoor. Wat jij gezegd hebt is duidelijk, dus daar ligt het niet aan. Maar wat wil de klant dan eigenlijk Ja, een grotere taart, begrijp ik, maar ze moet toch ook weten dat het bedrag dan ook hoger wordt?
Ik zou me eerlijk gezegd een beetje voelen als....dat ze me aan het uittesten is of zo..misschien niet eerlijk van mij  :o