1

Onderwerp: RI maken...

1/ met de hand
2/ met de handmixer
3/ met de keukenrobot

is het belangrijk met wat je hem maakt (eiwitten mogen niet opgeklopt worden of de RI verpoederd bij het opdrogen) of doet het er niet toe?

2

Re: RI maken...

Misschien een domme vraag....maar wat is RI :o

met de hand vind ik niet te doen, het wordt echt heel erg zwaar.

het kan met je handmixer, maar dan wel op de laagste stand, je loopt het risico dat ie vastloopt en kortsluit.

keukenrobot? Je bedoelt een staande mixer? Ik doe het met de klopper mixen. Voor de garde van de keukenmachine vind ik het te zwaar. Je maakt namelijk eerst de stevigste consistentie en slapt hem daarna met water af

RI is Royal Icing, alle afkortingen zijn te vinden in de FAQ. (frequently Asked Questions)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

Ik doe het met mijn Kenwood. Alle ingrediënt in de komen en dat een theedoek er overheen en de mixer op de middelste stand. Dit voor 1-2 minuten tot alles gemengd is. Ik maakt het trouwens met merengue poeder, dan het je niets te maken met rauwe eiwitten.

5

Oh ja als ik butter crème icing maak doe ik het met de hand mixer.

6

Ik maak het ook met meringue poeder.
Oh en ik gebruik de deeghaak om RI te maken, dat doet Mariëlle van de Koekenbakkers ook! Gaat prima   :)

Groetjes, Patricia

7

Of de ri mix van funcakes en dan in de staande mixer ;)

8

ik maak het met eiwitpoeder... ga het strax dus met de handmixer maken :-)

thx for the tips ladiezzz

9

extra vraagje... euuuuh hoe maken jullie RI?

Ik neem dus (zoals op de verpakking staat) 10g eiwitpoeder + 60 ml koud gekookt water... En mix da effe (e minuutje of zo) en dan begin ik mijn gezeefd poedersuiker erdoor te kloppen totdat ik vind dat de consistentie goed is...

Ik zie op youtube echter mensen die de volledige 400-500gr poedersuiker erin doen & dan citroen of water bijvoegen...

EN nog eens 5 minuten blijven mixen nadat hun consistentie goed is (is dit echt nodig of doet er dat niet toe?)

10

je eiwit en water moet minimaal een uur intrekken geloof ik. Ik laat het vaak nog langer staan. het moet dezelfde consistentie hebben als echt eiwit.

De volledige 500 gram poedersuiker moet erdoor, je maakt eerst de stevigste consistentie en slapt hem daarna af met lepels of druppels water. Als dit te veel RI voor je is, kun je ook de helft maken.
Daarna klop ik inderdaad nog 7 minuten, het moet spierwit zijn en stijve pieken kunnen trekken.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

kun je het ook met verse eiwitten maken?