1

Onderwerp: Bakblik 28x28 cm hoeveel personen?

Ik mag een taart maken voor iemand. Moet voor 28 personen zijn. Ik dacht zelf dat er (volgens de tabel) 28 stukjes uit een bakblik 28x28 cm komen. Tabel zegt 27.
Maar ik heb het bakblik hier liggen en dit lijkt me toch wel erg klein.

Wat is jullie ervaring?

gr.Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Bakblik 28x28 cm hoeveel personen?

Niemand die dit weet?

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

3

ik heb laatst uit 25*25 ook 25 stukjes gehaald. Het zijn niet zo hele grote stukken maar omdat onze taarten meesal best wel machtig zijn is dat niet erg. (vind ik) Dus op zich zou het haalbaar kunnen zijn.

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

4 Laatst bewerkt door Adrienne (26-06-2012 22:18)

Bij 27 stukjes krijg je stukken van ongeveer 5 bij 6 cm; da's een behoorlijk stuk hoor :Y Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat voor hoogte, maar het klopt in ieder geval prima met de andere aantallen uit de schema's :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Als je stukken 4x7cm snijdt,kom je precies uit op 28 stuks.

6

Ik zou een iets grotere taart maken. Doe ik eigenlijk altijd. Of 2 kleinere taartjes op elkaar.

7

Zit er nu aan te denken om er een kleine blanda (12cm) bovenop te doen. In het hoekje. Daarom dan de naam en leeftijd. Er komt een puzzelplaat op de vierkante taart, dus een grote taart er bovenop gaat niet lukken.
Een blanda is zeker 4 stukjes extra toch? Dan zou het dus moeten lukken.

Gr. Dolfijn

8

Klinkt goed! Dat moet zeker voldoende zijn! Succes!