1

Onderwerp: poedersuiker

Hallo,

Ik heb een vraagje over poedersuiker, als ik dan poedersuiker koop zijn het van die busjes van 240 gram, maar als ik een taarten ga vullen/bekleden heb ik vaak wel meer dan 500 gram nodig, meer dan 2 busjes dus.  :think:
mijn vraag is zijn er bv. zakken poedersuiker van 1 kg ofzo, of hoe doen jullie dit?

Alvast bedank,
Manon

2

Re: poedersuiker

Bij makro hebben ze grote zakken poedersuiker, van 2,5 (of was het nu 5) kg.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Ik koop ze bij de sligro

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

4

gewoon bij de leukste taartenshop te bestellen lijkt me? 1 of 5 kg

5

Die van de makro zijn 5 kilo! Erg fijn!

Liefs, Zanoni

6

waarvoor heb jij zoveel poedersuiker nodig dan?

Toen ik nog poedersuiker gebruikte voor het plakken had ik aan minder dan de helft van 1 busje wel genoeg

7

voor 1 portie botercreme mix en 1:1 van een pakje boter heb je al 350 gram poedersuiker nodig

8

oké dankjulliewel,
eventjes kijken wanneer ik tijd heb om naar de Makro te gaan dus.
ik dacht ook misschien heeft de leukste taarten shop het wel maar kon het in ieder geval niet vinden :think:

9

bij de botercreme mix heb je maar 100 gram poedersuiker nodig

10

chan1985 schreef:

klopt en dan nog 250 gram om met 1 pakje boter 1:1 te maken maakt samen 350 gram

11

Die hebben het ook hoor!!

http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0

Het heet alleen suikerbakkerspoeder! (Zoheet hij bij de makro ook)

Liefs, Zanoni

12

Biggeltaart schreef:
chan1985 schreef:

klopt en dan nog 250 gram om met 1 pakje boter 1:1 te maken maakt samen 350 gram

:s  Waarom zou je nog eens 1:1 gaan maken als je al met de mix botercreme hebt gemaakt.. Dat is A) dubbel werk en B) extra kosten.

@TO : Poedersuiker heet van funcakes Suikerbakkerspoeder, vandaar dat je het wellicht nog niet eerder had gevonden.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

13

Bommeltje schreef:
Biggeltaart schreef:
chan1985 schreef:

:s  Waarom zou je nog eens 1:1 gaan maken als je al met de mix botercreme hebt gemaakt.. Dat is A) dubbel werk en B) extra kosten.

@TO : Poedersuiker heet van funcakes Suikerbakkerspoeder, vandaar dat je het wellicht nog niet eerder had gevonden.

Omdat je met mix niet afsmeert en met 1:1 niet vult...?

14

Je kan alles met die mix doen hoor...

En sorry maar vind die funcakes suikerbakkerspoeder echt vies vergeleken met gewone poedersuiker van van gilze... T smaakt zo vies zoet

15

Zanoni schreef:

Die hebben het ook hoor!!

http://www.deleukstetaartenshop.nl/adva … =0&y=0

Het heet alleen suikerbakkerspoeder! (Zoheet hij bij de makro ook)

oww, dankjewel, helemaal niet gezien :o

16

De gewone bussen van Gilse zitten met 250 gr hoor. Dus zou je toch aan 2 bussen genoeg moeten hebben. Ik gebruik altijd 125 gr met 125 gr rboter en daar kan ik meestal wel mee afsmeren. Ik doe dit dan altijd wel zo dun mogelijk. Die bus kan ik dus altijd een 2e keer gerbuiken. Zo weet ik dat daar 125 gr in zit en gebruik ik een andere bus voor al het overige. 

Ik pas i.i.g altijd mijn recept zo aan dat ik hooguit op 250gr poedersuiker kom te zitten.

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

17

etmc schreef:

En sorry maar vind die funcakes suikerbakkerspoeder echt vies vergeleken met gewone poedersuiker van van gilze... T smaakt zo vies zoet

Daar zijn de meningen over verdeeld. :) ik smeer ook alleen af met 1:1.
En vullen met de mix.

Vindt de 1:1 niet lekker dus daar vul ik niet mee.
En afsmeren met de mix; er zijn zat 'verhalen' over gesmolten fondant/marsepein door afsmeren met de mix....
Natuurlijk zijn er ook zat 'verhalen'' van mensen die altijd afsmeren met de mix, maar toch.... Zo heeft ieder zn 'ding'    ;)

18

chan1985 schreef:

waarvoor heb jij zoveel poedersuiker nodig dan?

Toen ik nog poedersuiker gebruikte voor het plakken had ik aan minder dan de helft van 1 busje wel genoeg

gebruik het voor de botercreme om m'n taart mee af te smeren, een laagje te vullen en voor het plakkerige masepein of fondant,
maar als ik cupcakes ga versieren gebruik ik daar vaak ook botercreme voor, heel veel poedersuiker dus....

19

etmc schreef:

Voor botercreme maakt het niet uit welke je gebruikt, het verschil in deze 2 is alleen van belang als je royal icing gaat maken, dat kan niet met gewoon poedersuiker..

Toch knap he van funcakes.. dat hun poedersuiker zo zoet smaakt!  :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

20

Ja lang leve poedervormige glucose ;) als ik noga maak is t nl echt te zoet met de funcakes dus die zak ligt ergens onderin de kast  :P

21

etmc schreef:

Ja lang leve poedervormige glucose ;) als ik noga maak is t nl echt te zoet met de funcakes dus die zak ligt ergens onderin de kast  :P

mjam hoe maak je noga. Kan ik dat ergens terug vinden?

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

22

vast wel, ik heb t op school geleerd  :)